تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۲۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت بحران:
در منطقه سرپل ذهاب حتی یک زلزله‌زده در چادر اسکان ندارد
در منطقه سرپل ذهاب حتی یک زلزله‌زده در چادر اسکان نداردرییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به انتشار اخبار کذب از سوی رسانه‌ها هنگام وقوع حوادث، گفت: گناهی نابخشودنی است که بخواهیم در حوادث، با اخبار کذب و دروغ آرامش مردم را برهم بزنیم و ناآرامی را تشدید کنیم. 

اسماعیل نجار در گردهمایی مسئولان سازمان مدریریت بحران و مدیران کل بحران سراسر کشور که امروز (یکشنبه 20 اسفند) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عمده در آمد کشور از خوزستان است، گرچه این استان از یک ابربحران رنج می‌برد، مردمش همچنان با شکیبایی به نظام انقلابی وفاداری می‌کنند و دین خود را ادا می‌کنند. 

وی افزود: در زمینه ریزگردها کارهای زیادی انجام شد. من به اتفاق وزیر بهداشت در راهپیمایی 22 بهمن سال 93 اهواز که گردوغبار بود شرکت کردیم. مشکلات تنفسی ناشی از ریزگردها و گرد گیاهان کنوکارپوس زیاد است و به طور یقین بر مراجعه 26 هزار نفر به مراکز درمانی در یک زمان بسیار کوتاه تاثیرگذار است. کارهای خوبی انجام شده اما هرگز کافی نیست. 

رییس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: دستکاری طبیعت کاری است که ما در گذشته انجام داده‌ایم و امروز نمی‌توانیم بگوییم گذشته است بلکه باید وظیفه‌ای که داریم را انجام دهیم. خوشبختانه آبگیری تالاب هورالعظیم، ایجاد 48 کیلومتر کانال انتقال آب و نهال‌کاری در بخش‌های مختلف انجام شده است اما تغییر اقلیم، بیابانزایی، تبخیر ‌آب و ... مزید بر علت است. باید تلاش کنیم که باری از مشکلات استان خوزستان برداریم. 

نجار با بیان اینکه سال 96 سالی بسیار سخت و پرحادثه بود، تصریح کرد: در سال 96 کلکسیونی از حوادث رخ داد. گناهی نابخشودنی است که بخواهیم در حوادث، با اخبار کذب و دروغ آرامش مردم را برهم بزنیم و ناآرامی را تشدید کنیم. در حادثه‌ای مانند سقوط هواپیما، نه تنها حادثه‌دیدگان، بلکه کل جامعه از نظر روحی تاثیر می‌بینند.

وی با اشاره به دشواری و استرس کار مسئولان سازمان و مدیران بحران، گفت: مدیران بحران وقتی به خانه می‌روند تنها میز کارشان عوض می‌شود و متاسفانه عمده حوادث بزرگ در روزهای پایانی هفته اتفاق می‌افتد! ما مسئولیم و احساس مسئولیت می‌کنیم و اگر یک نفر حتی زیر آوار باشد و نتوانیم او را نجات دهیم، ضامن هستیم.

رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به زلزله کرمانشاه در آبان امسال، عنوان کرد: در این زلزله با همه تلخی‌ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد، خلق حماسه‌ای که مردم ایران پس از پیام رهبر انقلاب داشتند را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد و این حرکت بی‌بدیل و زیبا بود. کاستی‌های زیادی داشتیم ولی پایان عملیات نجات در کمتر از 16 ساعت اعلام شد و هفت هزار و 817 مجروح هرکدام به طور میانگین بیش از 250 کیلومتر از طریق هوا و زمین منتقل شدند. 

نجار ادامه داد: در بازدید میدانی خود دیدم که اکنون در منطقه سرپل ذهاب و روستاها، حتی یک نفر در چادر نیست و همه در کانکس اسکان دارند و 5 درصد بین دو تا 6 کانکس دارند؛ دولت 11 ‌هزار کانکس برای زلزله‌زدگان تامین کرد اما متاسفانه باید شبکه‌های مجازی را دید و یکی از کارهای ما در مدیریت بحران این است که بتوانیم شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها را درست هدایت کنیم. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
بعد از سیلاب شمال کشور ایشون فرمودند که بر اثر سیل خیابونا تمیز شدن و مردم دارند لذت میبرن برا زلزله چیز خاصی نگفتن؟؟
:
:
:
آخرین اخبار