تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار عنوان کرد:
آخرین وضعیت تامین اقلام شب عید خوزستان
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با مصوبه کمیته ستاد تنظیم بازار و تاکید استاندار خوزستان یک هفته پایانی سال نظارت بیشتر و دقیق تری بر روی کالاهای اساسی و تعزیراتی انجام خواهد گرفت.

سید علی بحرینی مقدم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که امروز 20اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه های مختلف از حدود یک ماه گذشته جلسات هفتگی خود را در خصوص تنظیم بازار به خصوص بحث کالاهای اساسی در استان برگزار کرده اند.

وی افزود: در بحث میوه خوشبختانه 2500تن میوه شامل 2هزار تن پرتقال و 500 تن سیب ارومیه برای استان خریداری و اکنون در سردخانه های خوزستان ذخیره شده است و امیدواریم با قیمت گذاری که امروز صورت می گیرد، به فروش برسند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: قرار است سیب و پرتقال با نزخ 15درصد کمتر از نرخ بازار در ایام شب عید عرضه شود. این سیب و پرتقال ها با قیمت مصوب در صنوف میوه فروشی با نصب بنر به فروش خواهند رسید.

بحرینی مقدم بیان کرد: هیچ مشکلی در بحث تامین مرغ منجمد مورد نیاز در استان وجود ندارد و به وفور ذخیره سازی مرغ منجمد در سردخانه های استان صورت گرفته است و بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه ها، تعاونی ها، رستوران ها و... عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به بحث برنج مورد نیاز استان عنوان کرد: در این زمینه دو نوع برنج تایلندی و هندی در حال توزیع در استان است. مقداری در بحث توزیع برنج هندی در خوزستان افزایش قیمت داشتیم اما امروز در این جلسه مصوب شد تا بدون محدودیت این نوع برنج هندی عرضه شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: برنج هندی مورد نیاز مردم که مقداری شاهد افزایش قیمت آن بوده ایم در تمام تعاونی ها و فروشگاه ها بدون هیچ محدودیتی عرضه خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بحرینی مقدم با اشاره به بحث تامین گوشت قرمز اظهار کرد: در بحث گوشت قرمز گرم وارداتی تا به امروز حدود 500 تن وارد استان شده است. همچنین در حال ورود این محصول به استان خوزستان هستیم و محدودیتی در این زمینه نیز وجود ندارد.

وی در خصوص تامین تخم مرغ استان تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم محدودیت هایی که در بحث تولید و عرضه تخم مرغ در استان و کشور وجود دارد، با هماهنگی هایی که با شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام گرفته است استان خوزستان و شهرستان اهواز مستثنی شد و یک روز در میان شاهد ورود یک محموله تخم مرغ به استان هستیم که با قیمت 12هزار و600 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: قرار است شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ را در سطح شهر اهواز و مراکزی که دارای تراکم هستند، به صورت سیار و با قیمت مصوب عرضه کند.

بحیرینی مقدم خاطرنشان کرد: با مصوبه کمیته ستاد تنظیم بازار و تاکید استاندار خوزستان یک هفته پایانی سال نظارت بیشتر و دقیق تری بر روی کالاهای اساسی و تعزیراتی انجام خواهد گرفت و در طول تعطیلات نوروز نیز کشیک های دستگاه های مختلف به صورت جامع و با دقت ویژه ای قیمت گذاری و عرضه کیفی کالاهای اساسی را رصد و نظارت خواهند کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار