تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۲۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
اکثر مناطق خوزستان به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده‌اند
اکثر مناطق خوزستان به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده‌اندمدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: پس از وقوع خشکسالی‌ها و مشکلاتی که کشورهای مرزی ما دارند، خوزستان حال خوبی ندارد. اکثر مناطق به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده و در داخل استان بیش از 400 هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود دارد. 

کیامرث حاجی‌زاده در گردهمایی مسئولان سازمان مدریریت بحران و مدیران کل مدیریت بحران سراسر کشور که امروز (یکشنبه 20 اسفند) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان یک استان نیست بلکه یک کشور است و با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر و گستره 6.4 میلیون کیلومتر مربع، مهد تولید انرژی و سدها است و استانی با این مشخصه‌ها به طور قطع بحران‌های بزرگی را می‌بیند.

وی با اشاره به این سخن امام(ره) که "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد"، افزود: وقتی زخمی بر پیکره خوزستان وارد شود، بر کل پیکر ایران اسلامی زخم وارد می‌شود و این روزها حال خوزستان در اثر گردوخاک خوب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: قرار بود پس از استان‌های شمالی، از لحاظ حاصلخیزی و سرسبزی و جلگه‌های هموار نام استان خوستان برده شود اما امروز پس از وقوع خشکسالی‌ها و مشکلاتی که کشورهای مرزی ما دارند، خوزستان حال خوبی ندارد. اکثر مناطق به کانون‌های فوق حاد ریزگردها تبدیل شده و در داخل استان بیش از 400 هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود دارد. 

حاجی‌زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از سال گذشته در خصوص مقابله با گرد و غبار به طور جدی پای کار آمده است، گفت: استاندار خوزستان و مدیران دستگاه‌های ستاد بحران استان بسیج شده‌اند تا مصوبه‌ای که در دولت برای خوزستان گذاشته شد را به اجرا گذاشته و گوشه‌ای از زخم‌های استان را التیام ببخشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار