تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۶۲۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان مطرح کرد:
وقوع 50 مورد پدیده ریزگرد و 100 زلزله بالای 3 ریشتری در خوزستان در سال 96
استاندار خوزستان گفت: 50 مورد پدیده ریزگرد در سال 96 در خوزستان رخ داده است.

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران بحران کشور در اهواز، اظهار کرد: جغرافیای ایران از نظر احتمال وقوع حوادث یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های کره زمین است.

وی افزود: همواره نحوه مدیریت و انتخاب شیوه‌های مقابله با حوادث به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهری و مسئولان مربوطه است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان با ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت ساکن در مناطق شهری و قرارگرفتن در دامنه گسل‌های پرخطر و حوزه‌های آبخیز فعال و سیل‌خیز و اقلیم خاص خود در مسئله مقابله با بحران شرایط خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری راهبرد مشخص در ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری مناطق مختلف، گفت: این امر کمتر به آن توجه شده و رخدادهای استان خوزستان در سال گذشته موجب بروز خسارت‌های مالی و جانی فراوان دارد.

شریعتی بیان کرد: برای کاهش آسیب پذیری مناطق، ابتدا باید آن مناطق را شناسایی کنیم و به اجرای فعالیت‌های فنی و مهندسی و مدیریتی پرداخت و لازمه آن انجام مطالعه جامع فنی و دقیق است.

وی با اشاره به بروز رخدادهای طبیعی مختلف، افزود: در سال جاری 150 مورد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در خوزستان رخ داد و به علت خشکسالی هرسال درحال افزایش است.

استاندار خوزستان در رابطه با بروز پدیده ریزگرد در خوزستان، اظهار کرد: 50 مورد پدیده ریزگرد در سال 96 در خوزستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 زلزله بالای 3 ریشتر در خوزستان در سال جاری روی داد و به وقوع سیل در در ابتدای سال 95، خشکسالی، مشکلات تنفسی، وارونگی هوا، آلودگی ناشی از صنایع، تصادفات جاده‌ای و رانش زمین از دیگر حوادث سالهای اخیر خوزستان اشاره کرد.

شریعتی گفت: احداث کانال‌های آبرسانی به کانون‌های ریزگرد به طول 47 کیلومتر، نهال‌کاری و مالچ پاشی، توزیع ماسک، تهیه 25 دستگاه سنجش آلودگی هوا، خریداری اقلام اطفای خریداری و بروزرسانی دستگاه‌های سنجش زلزله و افزایش آمادگی دستگاه‌های مختلف را بخشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار