تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۶۲۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان:
فعالیت پارکبانان در استان غیرقانونی است
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: فعالیت همه پارکبانان که در فضاهای عمومی استان و کلانشهر اهواز کار می کنند غیرقانونی است.

رضا سعیدی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در سرسرای اداری تعزیرات حکومتی استان افزود: بسیاری از پارکبانان فاقد مجوز همچنان در حال فعالیت هستند ولی درصورت اعلام گزارش تخلف آنان به تعزیرات استان ، گزارش رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی راسا' نمی تواند مجوز فعالیت پارکبان را صادر کند بلکه فرایند صدور مجوز با مصوبه شورای شهر و ترافیک ، اتحادیه تاکسیرانی با محوریت شهرداری دارای اعتبار قانونی است اظهار کرد: تاکنون مجوزی برای پارکبانان کلانشهر اهواز صادر نشده بنابراین دریافت وجه از مردم از منظر قانونی تخلف است.

سعیدی با تاکید بر اینکه مردم باید خود مطالبه گر و نظارت گر باشند افزود: اگر مردم گزارش های خود را به سامانه پیامکی135تعزیرات و شماره تلفن 124سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اعلام کنند موضوع در تعزیزات بررسی و منجر به صدور حکم می شود.

* تعزیرات حکومتی تنها مسئول رسیدگی به تخلفات است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان با بیان اینکه این اداره کل تنها وظیفه رسیدگی به پرونده های تخلفات را دارد و دستگاه نظارت کننده نیست افزود: دستگاه نظارت ، اصناف ، اتحادیه های صنفی ،سازمان صنعت ، معدن و تجارت هستند و آنان و همچنین خود مردم باید گزارش های تخلفات را به صورت مکتوب و مستند به اداره کل تعزیرات اعلام کنند تا رسیدگی و به منجر به صدور رای شود.

سعیدی ، مردم را بهترین ناظر در کشف تخلف عنوان کرد و افزود: گزارش های مردمی به سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

* کشیک نوروزی از 15 اسفند تا 15 فروردین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از اجرای برنامه کشیک نوروزی از 15 اسفند تا 15 فروردین به مدت یک ماه با هدف برخورد با گرانفروشی و تخلفات صنفی خبر داد.

سعیدی افزود: هدف اصلی از اجرای کشیک نوروزی مچ گیری نیست بلکه برخورد با تخلفات احتمالی و صیانت از حقوق شهروندی و رصد بهتر بازار است.

وی گفت: در اجرای این طرح که با همکاری و هماهنگی اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود در ساعات اداری و غیراداری و به صورت ناظر وارد می شویم تا تخلفی صورت نگیرد. 

سعیدی افزود: البته در ایام نوروزی چنانچه تخلف اعلام و منعکس شود ما در محل تخلف حضور یافته و نسبت به تشکیل پرونده برای متخلف اقدام می کنیم.

* توزیع اقلام اساسی در فروشگاه های زنجیری و بهاره 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: در ایام نوروزی توزیع اقلام اساسی نظیر گوشت منجمد قرمز ، تخم مرغ ، شکر و میوه با نرخ مصوب توزیع می شود و چنانچه تخلفی به تعزیرات منعکس شود به سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

سعیدی ، عدم درج قیمت و گران فروشی را 2 تخلف عمده صنفی عنوان کرد و در ادامه گفت: امسال حدود 12 هزار پرونده در حوزه کالا و خدمات ، قاچاق و بهداشت ، دارو و درمان به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان یک دستگاه شبه قضایی فراتر از قانون برخورد نمی کند و بر اساس وظیفه ای که رسیدگی به تخلفات است وارد عمل می شود و پس از رسیدگی به پرونده تخلف ، مبادرت به صدور حکم می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار