تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۶۲۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
200 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شد
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت : 200 میلیون دلار کالا در سال جاری از منطقه آزاد اروند به کشورهای همسایه و اروپا صادر شده است .

سید علی موسوی یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی صنعت و صادرات که در سرسرای سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد گفت: از این میزان صادرات ، 180 میلیون دلار مربوط به تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند از جمله صیفی جات، مصالح ساختمانی، خدمات فنی مهندسی، پوشاک، لوازم یدکی خودرو، فولاد و میله گرد بوده است که به کشورهای عراق، کویت، روسیه، عمان، امارات، آلمان و ایتالیا صادر شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در موضوع واحد دانش بنیان رشد قابل توجهی داشتیم و در حال حاضر 19 واحد نوپا، فن آور و تولید محور در منطقه فعال هستند که در سال 97 نیز برای حمایت از این واحد ها یکصد میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت.

موسوی تصریح کرد:با این بودجه می توان ضمن حمایت از واحد های دانش بنیان علاوه بر حمایت زیر ساختی و سخت افزاری، به لحاظ سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و تامین نیروی انسانی به آنها کمک کرد.

وی تصریح کرد:تفاهم نامه ای برای رفع مشکلات صادرات بین منطقه آزاد اروند و کشور عراق منعقد شد و اکنون این مشکلات به حداقل رسید و در این راستا از روز گذشته شاهد رشد تردد کامیون های باری از مرز شلمچه به کشور عراق بودیم.

موسوی گفت:همچنین میزان تردد کامیون های باری از مرز شلمچه از روز شنبه هفته جاری به 300 خودرو سنگین رسید و این در حالیست که تا روز گذشته فقط 220 کامیون حق تردد را داشتند.
میزان صادرات منطقه آزاد اروند در سال گذشته 120 میلیون دلار بوده است . 

 منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار