تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۶۲۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسؤولان کشوری و لشکری
مراسم ملی راهیان نور در خرمشهر برگزار شد
مراسم ملی راهیان نور با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در خرمشهر برگزار شد
امشب مراسم ملی راهیان نور با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در این آئین دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمع کثیری از مسؤولان کشوری و استانی حضور پیدا کردند.

در این آئین دریادار سیاری در رابطه بااهمیت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و چگونگی مقابله با دشمنان و استکبار جهانی به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است که در این آئین زائران سرزمین نور و کاروان‌های راهیان نور، جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

روز ۲۰ اسفند‌ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در یادمان‌های دفاع مقدس به نام «روز ملی راهیان نور» در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری شده است.

دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار جوانان است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید در جنگ نرم مطمئن باشیم که توان پیروزی داریم، دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار و مغز جوانان ما است و پس از تسلط بر مغز جوانان، به دنبال تغییر باور و اعتقادات آن‌ها است.

دریادار حبیب‌الله سیاری امشب در آئین روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن درصدد شکست آن بود و برای این امر روزشماری می‌کرد.

وی افزود: زمانی که بحث صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر مطرح شد، دشمنی دشمنان بیشتر شد، چراکه منافع آن‌ها در کشور ما از بین رفته بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن برای شکست انقلاب اسلامی در وهله اول اختلافات قومی و مذهبی را با استفاده از عناصر ضدانقلاب در سراسر کشور راه انداخت اما موفق نشد.

سیاری افزود: دومین طرح دشمن ترور در کشور بود، ما از آغاز انقلاب تاکنون ۱۷ هزار شهید ترور داریم، اما در این طرح نیز مانند طرح قبلی شکست خوردند.

وی عنوان کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت، رشد و صدور انقلاب یک جنگ همه‌جانبه را به کشور ما تحمیل کردند، دشمن زمانی که شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» ما و صدور و الهام‌بخشی آن به دیگر کشورها جان گرفته بود، با یک انسان بیگانه قراری بستند و برای شکست و حمله به انقلاب تمام امکانات در اختیار آن گذاشتند.

سیاری اظهار کرد: دشمن در ۳۱ شهریور سال ۵۹ راهی مرزهای جمهوری اسلامی شد، آن‌ها گفته بودند که در هفت روز کار را تمام می‌کنند و از طریق هوا، زمین و دریا وارد شدند.

وی افزود: برخی از مسؤولان آن زمان چون بنی‌صدر ترسیده بودند و برای به دست آوردن زمان، دنبال دادن زمین به دشمن بودند، اما امام راحل نظر دیگری داشتند و خواستار مقابله با دشمن شدند که مردم در این هنگام روحیه و جان گرفتند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با علت مقدس بودن دفاع مقدس، گفت: دشمن تا بن دندان مسلح شده به اعتقاد و باورهای ما حمله کرده بود و ما از دین، شرف، ناموس، انقلاب، اعتقادات و باور خود دفاع کردیم و این باعث مقدس شدن آن می‌شود.

وی افزود: مردمی کردن جنگ از هنرهای امام راحل بود و این به‌عنوان رمز پیروزی ما به‌حساب می‌آید، چراکه در آن زمان جوانان و اقشار مختلف مردم درصحنه حضور پیدا کردند.

سیاری عنوان کرد: انقلاب اکنون مانده و پایدار است، این نشان‌دهنده پیروزی ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس است و اکنون به دیگر کشورهای منطقه و جهان الهام‌بخشی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون جنگ نرم و سخت در مقابل کشور ما وجود دارد، ما باید در این هنگام با بصیرت، دشمن‌شناس، انقلابی و در خط ولایت باشیم.

وی افزود: ما باید تجهیزات نظامی آماده کنیم، ما اکنون تانک، موشک، ناوشکن و... می‌سازیم و به کسی هم ربطی ندارد.

سیاری عنوان کرد: دفاع ما مبتنی بر بازدارندگی است و ما باید آن‌چنان توان داشته باشیم که دشمن به خود اجازه و جرأت حمله ندهد، ما اکنون به توان بازدارندگی رسیدیم اما به این بسنده نمی‌کنیم، چراکه روزبه‌روز در حال پیشرفت است و ما این مسیر پرافتخار را ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: ما باید در جنگ نرم مطمئن باشیم که توان پیروزی داریم، دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار و مغز جوانان ما است و پس از تسلط بر مغز جوانان، به دنبال تغییر باور و اعتقادات آن‌ها است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار