تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان عنوان کرد:
نام‌نویسی بیش از 17000 کارجو در سامانه استخدامی فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در اشاره به موضوع اشتغال فعلی در فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفت: تاکنون ۸۵۵ نفر مشغول به کار هستند که از بین آن‌ها ۵۶۶ نفر بومی می‌باشند و مابقی در مراحل بعدی کار جذب خواهند شد.

یعقوب خان تمبی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: موضوع اشتغال یک معضل و پدیده اجتماعی است، وضعیت اشتغال یک چرخه ادامه‌دار است و دستگاه‌های اجرایی باید زمینه اشتغال جوانان را ایجاد کنند، این اداره متولی اشتغال نیست بلکه سیاست‌گذاری و تنظیم بازار کار و ایجاد روابط کار بین کارگر و کارفرما و بین بازرس و پیمانکار را بر عهده دارد.

وی در رابطه با برخی تجمعات اشتغال جوانان در بحث اول تجمعات مربوط به گیت‌های ورودی شهر و جذب افراد غیربومی بیان کرد: این گیت‌ها در حوزه استحفاظی منطقه آزاد اروند بوده و شرکت‌های حاضر در این پروژه نیروهای تخصصی خود را برای کار آورده بودند که با بررسی‌ها و تذکرات اتخاذشده این نیروها کاهش‌یافته و در زمان بهره‌برداری، کاملاً از نیروهای بومی استفاده خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در مورد جذب نیروهای بومی در فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفت: هر پروژه مشکلات و معضلات خود را دارد و طی جلسات انجام‌شده با فرماندار و نمایندگان آبادان به این نتیجه رسیدیم که ۷۵ درصد نیروها بومی و فقط ۲۵ درصد نیروها غیربومی باشند.

وی در بحث اشتغال فعلی در فاز ۲ پالایشگاه عنوان کرد: تاکنون ۸۵۵ نفر مشغول به کار هستند که از بین آن‌ها ۵۶۶ نفر بومی می‌باشند و مابقی در مراحل بعدی کار جذب خواهند شد.

خان تمبی افزود: لیست اسامی ۱۵۰ نفر از افرادی که مطالبه گر بودن به فاز ۲ پالایشگاه ارائه شد و طی آزمون تخصصی جدی شدند و از سایر افراد در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ دعوت خواهد شد.

وی گفت: هیچ قانونی در خصوص بومی‌سازی اشتغال نداریم ولی بخش‌نامه‌های و آیین‌نامه‌های موجود در استانداری و جلسات انجام‌شده در شورای اشتغال آبادان طی کمیته نظارت بر فرصت شغلی و برای از بین رفتن دغدغه‌ها در این زمینه به سمت آن پیش رفتیم که در فاز ۲ پالایشگاه آبادان از نیروهای بومی استفاده شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در رابطه با صحت جذب نیرو از طریق ثبت‌نام در این سامانه و تعداد افرادی که در سامانه ثبت کرده‌اند افزود: این سامانه بر اساس تصمیمات اتخاذشده مسؤولین و نمایندگان آبادان بوده و تاکنون ۱۷۰۴۳ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده که ۱۴۳۵۲ نفر مرد و ۲۶۹۱ نفر زن می‌باشند و ۲۹۰۸ نفر نیز از خرمشهر در سامانه ثبت‌نام‌شده‌اند.

وی در خصوص امنیت شغلی در پروژه فاز ۲ عنوان کرد: فاز ۲ پروژه ایست برای توسعه و استفاده از پالایشگاه مدرن با تجهیزات صنعتی و با پیگیری فرماندار به‌عنوان رئیس شورای اشتغال شهرستان و نمایندگان آبادان تخصص‌های که در شهرستان وجود ندارند و در آینده مستلزم هستند از طریق آموزش‌های سریع تخصصی و فنی به جوانان برای استفاده در فاز دو انجام شد.

خان تمبی با توجه به پروژه ۴۸ ماه فاز دو پالایشگاه گفت: بعد از اتمام پروژه و در زمان بهره‌برداری حدوداً ۶۰۰ نفر از نیروها کاهش پیدا خواهند کرد و برای سایرین امنیت شغلی مهیا خواهد بود و نیروهای زبده در پروژه فاز ۴ بعدازآن شروع به فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان عنوان کرد: درخواست نیرو با توجه به سامانه طی لیست و بر اساس شغل، نیاز و تخصص انجام خواهد شد و حدوداً ۳۴۱۰ نفر از طریق اداره کار به پالایشگاه معرفی‌شده‌اند که تاکنون ۷۵۵ نفر جذب و نفرات دیگر در این محدوده ۴ ساله معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از معضلات اشتغال در بحث صنایع، شهرک‌های صنعتی و ورشکستگی در و طرح‌های صنعتی به وجود آمده است، اگر اشتغال در صنعت فعال شود تقریباً ۵۰ درصد از آمار اشتغال کم خواهد شد.

خان تمبی گفت: تعداد واحدهای صنعتی فعال ۶۵ واحد و حدود ۶۸ واحد راکد و ۱۲۸۴ نفر شاغل در فاز یک شهرک صنعتی و ۱۴ واحد فعال و ۸۰ نفر در فاز دوم شهرک صنعتی و ۵ واحد فعال و ۲۰۰ نفر در شهرک شهدای آبادان و درمجموع ۱۵۶۴ نفر در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: سرمایه در گردش، عدم همکاری بانک‌ها و هزینه‌های واردشده از مشکلات شهرک صنعتی آبادان است و از دستگاه‌های اجرای خواستاریم که برای خرید مستلزمات خود از واحدهای شهرک صنعتی استفاده کنند زیرا در صورت عدم خرید این شهرک‌ها از بین می‌روند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان در موضوع اشتغال فراگیر گفت: برای ثبت اشتغال روستای و عشایری سامانه‌ای به نام سامانه کارا در سه بخش صنعتی خدماتی و کشاورزی فعال است و بر اساس رسته‌های حدود ۱۵۲ طرح ثبت‌شده که ۸۵ طرح در کارگروه اشتغال مطرح و ۱۶ طرح مصوب شد و سهم شهرستان در اعتبار گرفته شد ۱۴ میلیارد بوده که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و حدود ۲۵ درصد اعتبار جذب‌شده است و از کشاورزان و روستایان دعوت می‌شود برای ارائه طرح‌ها در سامانه کار ثبت‌نام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار