تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۶۲۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید 10میلیون‌نفر از یادمان‌های‌شهدا در جنوب و غرب کشور
جانشین سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: ۱۰ میلیون نفر از یادمان‌های شهدا در جنوب و غرب کشور بازدید می‌کنند.

سردار محمود معین‌پور در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای عملیات بدر که روز گذشته سالروز برگزاری آن بود و تعداد زیادی از رزمندگان و شهیدان استان خوزستان نیز در آن حضور داشتند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سنت حسنه و عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور در گذشته فقط در وقت خاصی انجام می‌شد ولی طی این چند سال مردم در ایام مختلف سال در یادمان‌های شهدا حضور می‌یابند و مزار شهیدان را زیارت می‌کنند.

جانشین سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان اضافه کرد: هم اکنون 7 یادمان شهدا در استان خوزستان توسط سپاه پاسداران اداره می‌شوند و مسئولیت 3 یادمان هم در دست برادران ارتش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: همه دانش‌آموزانی که در این اردوهای معنوی حضور می‌یابند به صورت داوطلبانه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌‎های شهدا اعزام می‌شوند.

سردار معین‌پور اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌‎های شهدا تاثیر معنوی زیادی در آنها دارد به طوری که خانواده‌های خود را ترغیب به حضور در این سفر می‌کنند، این موضوع در پیام‌ها و دلنوشته‌هایی که برای ما ارسال می‌شود مشهود است.

وی تصریح کرد: در چند ماهه گذشته 800 هزار نفراز 31 استان کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌‎های شهدای خوزستان حضور یافتند که نیمی از آنها یعنی 400 هزار نفر را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

جانشین سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان ادامه داد: همچنین از 15 کشور خارجی از جمله چین، هند، ترکیه، آذربایجان، عراق، لبنان و پاکسان نیز زائرانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌‎های شهدای خوزستان حضور یافتند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در کشور بناست که در سال 1396 و سال 1397 بیش از 10 میلیون نفر در کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌‎های شهدای در استان خوزستان، جنوب و غرب کشور حضور یابند.

سردار معین‌پور گفت: بین 75 درصد تا 80 درصد شهدای دفاع مقدس در نقاط مختلف استان خوزستان به شهادت رسیدند که رزمندگان اسلام و خانواده‌های معظم شهیدان زیادی به این سرزمین سفر می‌کنند زیرا علقه خاصی به خاک ما دارند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار