تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
کاهش 13 درصدی جرایم خشن در خوزستان / اعمال محدودیت ترافیکی در چهارشنبه‌سوری
فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش 13 درصدی جرایم خشن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. 

سردار حیدر عباس‌زاده در نشست خبری که امروز (20 اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: اکثر شاخص‌های امنیتی در سطح استان خوزستان در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود یافته و رضایت افکار عمومی نسبت به عملکرد نیروی انتظامی نیز ارتقا پیدا کرده است. در حوزه جرایم خشن در استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون 13 درصد کاهش جرایم خشن داشته‌ایم که این میزان کاهش جرایم خشن در طول 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کشف 79 درصدی جرایم خشن

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 79 درصد کشف جرایم خشن داشته‌ایم که این میزان در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.  

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سال جاری 69 درصد تیراندازی‌های اتفاق افتاده کشف شده است، تصریح کرد: در سال جاری 10 درصد کاهش تیراندازی در خوزستان داشتیم. همچنین کشف تیراندازی در مقایسه با سال گذشته 274 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده با تشریح مؤلفه‌های کشف جرایم خشن بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کشف 86 درصد قتل‌ها، کشف 82 درصد شرارت‌ها، کشف 96 درصد موارد تجاوز به عنف، کشف 90 درصد سرقت‌های مسلحانه و کشف 97 درصد سرقت به عنف محقق شد. البته برخی از کشفیات سرقت به عنف مربوط به سرقت‌های سال‌های گذشته بوده است. همچنین 100 درصد موارد آدم‌ربایی و گروگان‌گیری در خوزستان در سال جاری کشف شده است و 8 درصد موارد آدم‌ربایی و گروگان‌گیری سال‌های گذشته را نیز در سال جاری کشف کردیم.

کشف 6 تن و 249 کیلوگرم انواع مواد مخدر

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 تن و 249 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شده است. این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته 4 تن و 724 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده بود. در واقع 32 درصد افزایش کشف مواد مخدر در سال جاری  داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: همچنین در این ارتباط 290 قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند و 133 دستگاه خودروی جابه‌جایی مواد مخدر توقیف شد.

وی با بیان اینکه خوزستان در سال 97 جزو سه استان برتر در کشف جرایم خواهد بود، گفت: در خصوص کشفیات سرقت تلاش‌های خوبی شده است به طوری که کشفیات سرقت در استان خوزستان نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده ادامه داد: همچنین کشف سلاح جنگی و شکاری در خوزستان در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وقوع سرقت‌ها تغییری نداشته است

وی با اشاره به وقوع سرقت‌ها تصریح کرد: متأسفانه در خصوص سرقت‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکردیم و علت واقعی این موضوع این است که در زیربنای پیشگیری از سرقت تغییری ایجاد نشده است. یکی از علل عدم کاهش سرقت‌ها وجود معتادین متجاهر در سطح شهرها است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: بیکاری، اعتیاد و حاشیه‌نشینی از دیگر علل عدم کاهش وقوع سرقت در استان خوزستان است. در حال حاضر تنها در مرکز استان خوزستان 400 هزار نفر حاشیه‌نشین وجود دارد.  

افزایش327 درصدی کشف مواد محترقه در آستانه چهارشنبه‌سوری

عباس‌زاده با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی در خصوص شب چهارشنبه آخر سال، گفت: نیروی انتظامی همیشه برای قبل از چهارشنبه‌سوری و بعد از آن برنامه‌ریزی می‌کند و این برنامه‌ریزی طبق دستورالعملی که از ناجای کشور به ما ابلاغ می‌شود، خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال جاری 971 هزار و 785 عدد مواد محترقه کم‌خطر و پرخطر جمع‌آوری کرده‌ایم که در مقایسه با سال گذشته 327 درصد افزایش کشف مواد محترقه کم‌خطر و پرخطر داشتیم.

فرمانده انتظامی خوستان افزود: در خصوص تولید مواد محترقه با اتحادیه‌ها و صنوف نشستی داشتیم و به مغازه‌های رنگ‌فروشی گفتیم موادی که به مواد محترقه تبدیل می‌شود را نفروشند و در صورت مشاهده مورد تخلف مغازه متخلف پلمب خواهد شد.

وی گفت: همچنین با صدا و سیما هماهنگ شده تا اتفاقات و حوادث ناگواری که در شب چهارشنبه آخر سال در سال‌های گذشته اتفاق افتاده را به صورت کلیپ پخش کنند تا آگاه‌سازی در این زمینه انجام شود. کلیه یگان‌های عملیاتی و نظامی نیروی انتظامی نیز آماده‌باش هستند و اجازه نخواهیم داد مشکلی برای مردم ایجاد شود و نسبت به ایجاد نظم و امنیت در شب چهارشنبه آخر سال اقدام خواهیم کرد.

شناسایی و ارشاد اراذل و اوباش چهارشنبه‌سوری سال‌های گذشته

عباس‌زاده ادامه داد: برای جلوگیری از بروز ناامنی، اراذل و اوباش سال‌های گذشته را شناسایی و آنها را ارشاد کرده‌ایم و از آنها تعهد گرفته‌ایم اما افرادی که به نصیحت‌های ما  گوش نکرده‌اند تا بعد از شب چهارشنبه آخر سال مهمان ما خواهند بود.

فرمانده انتظامی خوستان توصیه کرد: با توجه به تلفات جانی و خسارات مالی که در شب چهارشنبه آخر هر سال در سطح کشور ایجاد می‌شود، خانواده‌ها دقت کنند که مواد محترقه مخصوصا  مواد محترقه پرخطر در اختیار فرزندان و جوانان قرار نگیرد.

وی بیان کرد: در  چهارشنبه‌سوری در مکان‌هایی که احساس می‌کنیم گروهی تجمع می‌کنند و ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شوند، محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد. همچنین خودوری آن دسته از رانندگانی که با حرکات مخاطره‌آمیز و نمایشی موجب بر هم زدن نظم و آسایش مردم و اخلال در نظم ترافیکی می‌شوند، تا پایان تعطیلات نوروز 97 توقیف خواهد شد.

شناسایی و انهدام 13 باند قاچاق کالا در خوزستان

عباس‌زاده با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 2 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق داشتیم که در این ارتباط 13 باند در استان خوزستان شناسایی و متلاشی شد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در خصوص کشف حجاب در صورت مشاهده موردی، پلیس به سرعت با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص انضباط ترافیکی همکاری خوبی داشته‌اند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش 110 فقره فوتی رتبه اول کشور را در خصوص کاهش متوفیات کسب کردیم.

فرمانده انتظامی خوستان با اشاره به مأموریت‌های اجرایی پلیس 110 در سال جاری تصریح کرد:پلیس 110 یک پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی است. مردم در سال جاری 250 هزار و 737 تماس با سامانه 110 داشتند که 179 هزار و 43  از این تماس‌ها تماس عملیاتی بودند و نیروهای انتظامی مشکلات مردم را برطرف کردند. همچنین مردم می‌توانند انتقادات، شکایات و پیشنهادات خود را به سامانه 197 اعلام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار