تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری یازدهمین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی در سازمان آب و برق خوزستان
یازدهمین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی با حضور معاونان و مدیران سازمان آب و برق خوزستان در سالن جلسات معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب این سازمان برگزار شد
خوزنیوز: رئیس کمیته بحران و مدیریت خشکسالی این سازمان، از برگزاری یازدهمین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان، با هدف بررسی آخرین تغییرات منابع آبی، رصد شرایط و اقدامات انجام شده خبر داد.

برگزاری یازدهمین جلسه کمیته بحران و مدیریت خشکسالی در سازمان آب و برق خوزستان

به گزارش خوزنیوز و به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، هوشنگ حسونی زاده، با بیان این که به منظور برنامه ریزی و هماهنگی اقدامات انجام شده، جلسات کمیته بحران و مدیریت خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان، به طور منظم و هفتگی برگزار می شود، تصریح کرد: تصمیمات گرفته شده و اقدامات متنوع معاونت ها و بخش های دیگر این سازمان، کاهش اثرات خشکسالی را در پی داشته است.

 وی با بیان اینکه شرایط منابع آبی سدها علیرغم بارش های مناسب آخر بهمن و اوایل اسفندماه همچنان بحرانی است، تاکید کرد: خشکسالی های اخیر، فراتر از آن است که با یک بارش رفع شوند.

حسونی زاده ادامه داد: در این جلسه نحوه بهره برداری از منابع آبی سد ها تا پایان فصل کشت زمستانه، تامین آب شرب، دیزل ژنراتور و برق اضطراری مراکز سازمان، انتقال بین حوضه ای، ارتباط با حوزه تولید و انرژی، اولویت بندی برنامه ها و رصد همه روزه آب خروجی منطبق با برنامه های تعدیل خشکسالی تصمیم گیری شد.

رئیس کمیته بحران و مدیریت خشکسالی سازمان آب و برق خوزستان، تصریح کرد: اولویت برنامه ریزی های صورت گرفته، ابتدا متوجه تامین آب شرب، کشت های دائم و سپس سایر نیازهای مناطق مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورودی آب به مخازن سدهای استان 60 درصد نسبت به شرایط طبیعی کاهش داشته و فقط 19 درصد منابع آب قابل برنامه ریزی در سدها ذخیره سازی شده است.
:
:
:
آخرین اخبار