تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۶۲۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به منظور گسترش ابعاد بین المللی آن؛
جایزه «باروت خیس» از جشنواره رهاورد سرزمین نور جدا شد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دلیل جدا شدن اهدای «جایزه باروت خیس» از جشنواره رهاورد سرزمین نور را گسترش ابعاد آن به خصوص در بخش بین المللی عنوان کرد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دلیل جدا شدن اهدای «جایزه باروت خیس» از جشنواره رهاورد سرزمین نور را گسترش ابعاد آن به خصوص در بخش بین المللی عنوان کرد.

سردار علی فضلی شب گذشته در آئین روز ملی راهیان نور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت امنای باروت خیس امسال با توجه به اهمیتی که این جایزه دارد و هدف آن که دشمن شناسی و مقابله با دشمن است، جشنواره مستقل و جداگانه ای را برای آن پیش بینی کرد تا بتوانند به ابعاد وسیع تری از آن بپردازند و پنجم اردیبهشت از آن رونمایی خواهد شد.

وی با رد این ادعا که عامل انتقال مراسم اهدای جایزه خیس از خرمشهر به تهران ضعف در دوره های پیشین بوده است، گفت: خرمشهر برای جایزه باروت خیس منشا خیر و برکت بوده است و انتقال آن به تهران به این دلیل بوده که امسال جشنواره ای مستقل برای آن تعرف شده است.

سردار فضلی افزود: اجرای مستقل جشنواره باروت خیس  امسال به صورت آزمایشی بوده است و اگر تجربه موفقی نبود باروت خیس باز هم به جشنواره رهاورد سرزمین نور و به خرمشهر باز می گردد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه راهیان نور را زمینه ساز خلق آثاری عمیق و در ک ارزش های دفاع مقدس دانست و از افزوده شدن خلاقیت به حرکت راهیان نور با گذشت هر سال تاکیدکرد.

وی، جشنواره رهاورد سرزمین نور را بزرگترین جشنواره مردمی در سطح گیتی خواند و افزود: مردم در ۱۲ آیتم آثاری که خلق کرده اند در قالب های مختلف عکس، فیلم، کلیپ، قصه و روایت ارسال کردند.

سردار فضلی، شمار آثار ارسال شده به دبیرخانه رهاورد سرزمین نور را ۲۱ هزار اثر اعلام کرد و گفت: امسال ۲۱ هزار اثر در ۱۵ بخش برگزار شده که دوشنبه شب اختتامیه ان برگزار وکار دواری ها خاتمه می یابد.

وی از برگزاری ویژه برنامه های مختلف در مدت ۱۰ شب از روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال و برای چندمین سال متوالی ۱۰ شب ویژه برنامه که آغازش از روز ملی راهیان نور است و هر شب بر عهده یکی از رده هاست برگزار می شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اجرای برنامه «یک شب در جبهه» به عنوان نمونه ای از این برنامه های خلاقانه  اشاره کرد و گفت: برنامه یک شب در جبهه که ویژه راهیان نور دانشجویی است؛ برنامه جدید و خلاقیتی است که در مناطق هور العظیم و هویزه در شرایط مشابه دوران دفاع مقدس اجرا می شود یک شب رزمندگان در دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی بازسازی می شود و هر شب برای ۲۰۰ تا ۲۵۰ دانشجو زمینه این تجربه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه شمار زائران در قالب راهیان نور در سال گذشته هفت میلیون نفر بوه است، آماری از این تعداد در سال جاری ارائه نکرد و گفت: دوره زمانی راهیان نور از اول اردیبهشت تا آخر فرودین است و در دو بخش کاروان ها سازمان دهی شده و خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی حاضر می شوند که آمار امسال در آخر فرودین ۹۷ اعلام خواهد شد.

سردار فضلی با تاکید بر افزوده شدن ظرفیت میزبانی و پذیرایی از کاروان های راهیان نور از مردم برای شرکت در این حرکت دعوت و ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد حضور گسترده از معنویت در قالب حرکت راهیان نور باشیم.

جایزه «باروت خیس» با شعار «عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد» قرار است به صورت سالانه به مخالفان جمهوری اسلامی ایران که ناخودآگاه توطئه یا طرحی شوم را علیه ایران اسلامی برملا می کنند و حقیقت زر و تزویر استکبار را نمایان می سازند، اهدا می شود که اولین جایزه بین المللی باروت خیس، سال ۹۱ به همسر اوباما اهدا شد، چرا که وی با اهدای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو،پرده از سیاسی بودن هالیوود برداشت و این جایزه را از آن خود کرد.

سال ۹۲دومین جایزه بین المللی باروت خیس، به طور مشترک به «تاریا کرونبرگ» رئیس هیئت پارلمانی اروپا و «کاترین اشتون» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید چرا که وقتی به تهران سفر کرده بودند و مخفیانه با برخی از فتنه گران دیداری داشتند و به دلیل دیدار پنهانی با نسرین ستوده و اهدای جایزه ساخاروف به وی، نشان دادن که اتاق فکر فتنه ۸۸ در اروپا بوده است و به این دلیل این جایزه را از آن خودشان کردند.

سال ۹۳ سومین جایزه بین المللی باروت خیس به مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی رسید، چرا که این کشور در حالی که ادعا دارند در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود دارد اما با توهین به مقدسات اسلامی، نشان دادند که آزادی اندیشه در غرب وجود ندارد.

سال ۹۴ چهارمین جایزه بین المللی باروت خیس به خانم چریل بون ایساکس (آیزاکس) رئیس آکادمی هنرهای سینمایی و علوم اسکار به دلیل حذف فرمایشی فیلم محمد (ص) از گردونه رقابتها و مجددا برملا کردن ماهیت ضد اسلامی اسکار اهدا شد.

سال ۹۵ این جایزه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسید. علاوه بر ترامپ رئیس جمهور آمریکا، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی و هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیگر کاندیدای این جشنواره بودند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار