تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۲۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه اطلاع از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل گسترش یافت
سامانه اطلاع‌رسانی وضعیت پوشش شبکه برای مشترکان ایرانسل (#20*) با اضافه شدن امکاناتی نظیر ثبت درخواست تعویض سیم‌کارت 3G به 4G، آگاهی‌یابی از نسل پشتیبانی‌کننده سیم‌کارت و گوشی همراه مشترکان گسترش پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، سامانه #20* علاوه بر ارائه اطلاعات بالاترین پوشش منطقه (4G-3G-2G و TD LTE)، بالاترین نوع اینترنتی که گوشی تلفن همراه مشترک پشتیبانی می‌کند و نوع سیم‌کارت مشترک را اعلام کرده، امکان ثبت درخواست تعویض سیم کارت را در دسترس قرار می‌دهد.

مشترکانی که سیم‌کارتشان از نسل 3  (3G) پشتیبانی می‌کند می‌توانند با استفاده از سامانه #20*  درخواست تعویض سیم‌کارت قدیمی خود با سیم‌کارت پشتیبانی کننده از نسل چهار یا  4G را ثبت کنند.

ایرانسل پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم، چهارم و بالاتر تلفن همراه، شبکه نسل چهارم (4G/LTE) را به عنوان آخرین نسل فناوری ارتباط حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران، در آبان ماه سال 93 در مشهد مقدس راه‌اندازی کرد. هم اکنون و پس از گذشت بیش از 3 سال، بیش از 2هزار و 220 شهر، دهستان و جاده تحت پوشش شبکه نسل چهارم (4G/LTE) ایرانسل قرار دارند. این عدد برای مناطق تحت پوشش نسل سوم (3G) به بیش از 3 هزار شهر، دهستان و جاده رسیده است.

بزرگترین اپراتور دیتای کشور، ایرانسل، به عنوان نخستین توسعه دهنده شبکه نسل 4.5  یا 4G+/ LTE Advanced تا کنون در بیش از 390 شهر اقدام به ارائه این نسل از خدمات خود کرده است.

ایرانسل همچنین پس از اخذ پروانه بهره‌برداری سراسری از شبکه اینترنت پرسرعت ثابت بدون محدودیت در فناوری در شهریورماه 1394، برای نخستین بار در ایران، مردادماه 1395 شبکه نسل چهارم اینترنت پهن باند ثابت کشور را در مشهد مقدس به بهره برداری رساند. از آغاز بهره برداری این شبکه تاکنون بیش از 145 شهر تحت پوشش اینترنت نسل چهار ثابت TD-LTE قرار دارند.

همچنین ایرانسل به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G ، 4G ، 4.5G و TD-LTE را نیز ارائه کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار