تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۲ آسیب اجتماعی در سطح کشور شناسایی شد
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به آمارهای احصاء شده طی ۵ سال گذشته ۲۲ آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده است.

دوره آموزشی سامانه طلاق با حضور معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور، معاون پیشگیری از وقوع جرم و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان، رئیس دادگاه خانواده اهواز، مدیرکل، معاونان و مسئولان امور اجتماعی بهزیستی خوزستان در سالن اجتماعات فتح المبین بهزیستی اهواز برگزار شد.

در این دوره تعدادی از مسئولان استانی و کلینیک‌های مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره و کاهش طلاق تحت نظارت بهزیستی، دادگستری و نظام روانشناسی خوزستان نیز حضور داشتند.

مجید ارجمندی معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این دوره اظهار داشت: دوره آموزشی سامانه طلاق به صورت آزمایشی در استان خوزستان به عنوان یازدهمین استان کلید خورد.

 وی بیان اینکه با راه اندازی سامانه طلاق گام مهمی در تحکیم بنیان خانواده برداشته می‌شود، عنوان کرد: 11 استان به صورت پایلوت (آزمایشی) برای اجرای طرح سامانه طلاق با تعیین شورای اجتماعی کشور انتخاب شده‌اند که یکی از آنها خوزستان است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: امروزه با افزایش فشار بر خانواده‌ها در زمینه آموزش، بهداشت، امنیت فرزندان و افزایش فشارهای اقتصادی، خانواده‌ها با انبوهی از فشارها روبه رو هستند.

وی با تاکید کمک حرکت، پویایی و سلامت خانواده‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای احصاء شده طی 5 سال گذشته 22 آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده است.

ارجمندی بیان کرد: با مشورت رهبر معظم انقلاب از بین آسیب‌های اجتماعی به آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق بحرانی و مفاسد اجتماعی توجه ویژه می‌شود. در این راستا شورای اجتماعی کشور سکان این مسئله را به دست گرفت و قرار شد با تشکیل این سازمان اجتماعی آسیب‌ها هدایت شوند.

 وی وظیفه شورای اجتماعی کشور را هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت دستگاه‌های متولی کنترل و کاهش آسیب‌ها اعلام کرد و افزود: در ارتباط با خانواده شورای انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان تمام سازمان‌ها سیاست گذاری‌های کلان را انجام می‌دهند و آنها را ابلاغ می‌کنند.

معاون مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور تاکید کرد: در بحث آسیب‌های مربوط به خانواده به ویژه اختلافات خانوادگی و طلاق، سازمان بهزیستی آموزش قبل از ازدواج و حین طلاق و پس از طلاق را در دستور کار خود دارد و در همین راستا حرکت می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار