تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۶۲۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
41 میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای خلیج‌فارس توقیف شد
کالای مکشوفه قاچاق ، از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و به مقصد بندر ماهشهر در حرکت بود که ماموران دریابانی پس از رصد اطلاعاتی ، همه کالاهای فاقد مجوز و مستندات گمرکی را به نفع دولت توقیف کردند
 فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران دریابانی ، 41 میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس توقیف و ضبط شد.

سردار عبدالله نظرپور   افزود: ماموران دریابانی پاسگاه خور 'زهره' از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر روز یکشنبه در جریان چند عملیات جداگانه ، 9 فروند لنج تجاری را در آبهای منطقه مورد بازرسی قرار دادند. 

وی بیان کرد:در بازرسی از این شناورها ، تعداد 350 دستگاه ماشین لباسشویی، 590 دستگاه کولر گازی ، 460 دستگاه یخچال خانگی ، 30 دستگاه ماشین ظرفشویی ، 45 دستگاه پلی استیشن ، 20 دستگاه چرخ خیاطی، 250دستگاه فن آشپزخانه و 25 دستگاه اتو را که همگی قاچاق بودند کشف و توقیف کردند.

سردار نظرپور افزود: در این ارتباط 54 متهم به واردات کالای قاچاق بازداشت و پس از تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
تعزیرات حکومتی خوزستان ، مسئولیت رسیدگی به پرونده کالای قاچاق را برعهده دارد. 

به گفته فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ، کالای مکشوفه قاچاق ، از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و به مقصد بندر ماهشهر در حرکت بود که ماموران دریابانی پس از رصد اطلاعاتی ، همه کالاهای فاقد مجوز و مستندات گمرکی را به نفع دولت توقیف کردند.

در سال جاری بیش از 200فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس ، سواحل منطقه و 2 آبراه بهمنشیر و اروندرود توقیف شده است.

هنوز میزان دقیق کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان اعلام نشده است.
قاچاق کالا یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی خوزستان است که اختلال در تولید داخلی و تشدید بیکاری را به دنبال دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار