تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۲۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی 3 طرح آب و فاضلاب در شوش
مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: عملیات اجرایی 3 طرح آب و فاضلاب در شهرستان شوش با اعتبار بیش از 270 میلیارد ریال آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی 3 طرح آب و فاضلاب در شوش

صادق حقیقی پور روز دوشنبه 21 اسفندماه در حاشیه کلنگ زنی پروژه های آب و فاضلاب شهرستان شوش اظهار کرد: عملیات اجرایی 3 طرح آب و فاضلاب در شهرستان شوش با اعتبار 270 میلیارد و 700 میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه فاضلاب و تلمبه خانه انتقال فاضلاب شرق شوش در شهرک سلمان فارسی و شهرک دانیال یکی از این طرح ها است که امروز به طول٩٠ كيلومتر شروع بکار کرده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: در طرح فاضلاب شهرستان شوش احداث دو تلمبه خانه فاضلاب با ظرفیت انتقال 700 لیتر فاضلاب در ثانیه اجرایی می شود و بعد از به بهره برداری رسیدن این پروژه 6 هزار و 455 فقره انشعاب خانگی فاضلاب واگذار می شود.

حقیقی پور با اشاره به مبلغ اجرایی این پروژه تصریح کرد: این پروژه از محل اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار شده است و با اعتبار 200 میلیارد و 700 میلیون ریال و در مدت زمان 20 ماه وارد مدار بهره برداری می شود.

وی گفت: هم اکنون درصد پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب در شهر شوش 19 درصد است که با اجرای این طرح به 40 درصد افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به افزایش شاخص های محیط زیستی در شهرستان شوش اظهار کرد: وضعیت دفع فاضلاب به صورت جوی های رو باز و چاه های جذبی بوده که با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیر زمینی و دفع بهداشتی فاضلاب، شاخص های حفاظت از محیط زیست شهر شوش افزایش می یابد.

رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در کوی ابوذر شهرستان شوش عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال و به طول بیش از 14 کیلومتر اجرایی می شود و بعد از بهره برداری 2 هزار فقره انشعاب آب در اين طرح واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به شبکه قديمی و فرسوده این منطقه گفت: شبکه آب آشامیدنی اين شهرک بسيار قديمی و فرسوده بود و مشکلات عدیده ای را از لحاظ کمي و کيفي برای ارائه خدمات آبرسانی به اهالي این شهرک ايجاد کرده است که ما با اجرای این طرح در راستای اهداف کیفیت مطلوب آب، این اقدام را در این منطقه عملی می کنیم.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به کلنگ زنی دیگر پروژه آبرسانی در زیباشهر شوش افزود: عملیات اجرایی بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه خانه تاسیسات آبرسانی زیباشهر در شهرستان شوش نیز با اعتبار 30میلیارد ریال آغاز شد.

حقیقی پور تصریح کرد: ساختمان ايستگاه پمپاژ، احداث ساختمان نگهبانی، احداث ساختمان کلر زني، احداث ساختمان ديزل ژنراتور و احداث ديوار اطراف تاسيسات در این پروژه انجام می شود.

وی ضمن تقدیر از پيگيری های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان و همکاری صمیمانه مسئولان شهر بویژه فرماندار و شهردار شوش برای اجرايي شدن اين پروژه ها عنوان كرد: شهر شوش يك شهر باستانی و يك شهر قديمی استان خوزستان است و با توجه به مسائل زيست محيطی در شهرستان شوش برای ما بسيار حائز اهميت است.
 
حقيقی پور تصريح كرد: با پيگيری استاندار خوزستان و مجمع نمايندگان خوزستان از فروردين ماه سال ٩٦ ما يك نهضت رشد و توسعه در ارتقاء خدمات رسانی شركت اب و فاضلاب خوزستان به مردم خوزستان در شهرهای تحت پوشش را شروع كرديم و امروز پروژه شرق شوش در منطقه سلمان را شروع كرده ايم که به طول ٩٠ كيلومتر اصلاح شبكه انجام و بعد از اتمام اين پروژه ٢٠ هزار نفر تحت پوشش مستقيم شبكه فاضلاب مدرن قرار مي گیرند.

وی افزود: پروژه فاضلاب غرب شوش هم مطالعات آن در حال انجام است و ان شاالله در اوايل سال جاری پيمانكار شروع بكار خواهد كرد.

حقيقی پور تصريح كرد: بزرگترين پروژه ای كه در شهرستان شوش در نظر گرفته شده، بحث احداث تصفيه خانه فاضلاب شهر شوش است که به منظور حفاظت از محیط زیست و منابع آبی ساليانه بيش از ٢٠ ميليون متر مكعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.

مدير عامل آبفا خوزستان خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه شهرستان شوش يكی از قطب های مهم كشاورزی است اجرای اين پروژه و جلوگيری از مشكلات فاضلاب و ارتقاء شاخص های زيست محيطی در دستور كار قرار گرفته می شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: آبفای خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار