تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابراهیمی:
سیستم نظارتی با ید پاسخگوی واردات محصولات کشاورزی آلوده باشد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: این مسئله که در تولید ذرت و سویا خودکفا نیستیم دلیل نمی‌شود تا بی محابا و بدون در نظر گرفتن برخی نکات از هر کشوری بدون نظارت اقدام به واردات داشته باشیم.

علی ابراهیمی درخصوص واردات محموله ذرت آلوده ، اظهار داشت: غلاتی که انبار داری خوبی روی آن اتفاق نیافتد معمولا به افلاتوکسین آلوده می‌شوند و مصرف این ذرت‌های آلوده در دام و انسان می‌تواندآثار سوئی داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به لحاظ اینکه مزیت تولید سویا و ذرت را به‌صورت خودکفایی نداریم مجبور به واردات آنها هستیم، گفت: این مسئله که در تولید ذرت و سویا خودکفا نیستیم دلیل نمی‌شود تا بی محابا و بدون در نظر گرفتن برخی نکات از هر کشوری بدون نظارت اقدام به واردات داشته باشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر با ما تعارف ندارند، ادامه داد: بارها و بارها محصولات پروتئینی، مرغ، تخم‌مرغ و میوه صادراتی کشور ما برگشت خورده‌اند، سیستم نظارتی ما در مسئله واردات محصولات آلوده باید پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این مسئله درست نیست که منابع و سلامت کشور را به دلیل عدم نظارت تهدید کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان‌های صادرکننده مجوز واردات از طریق گمرکات بر روی شرکت‌های واردکننده نظارت دارند و باید پاسخ دهند که چگونه مراقبت نکرده‌اند این محموله وارد شده است.
:
:
:
آخرین اخبار