تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۲۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راه خوزستان تشریح کرد:
جزئیات اجرای طرح نوروزی پلیس راه در محورهای خوزستان
رییس پلیس راه خوزستان از اجرای طرح ترافیک نوروزی از 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 97 خبر داد
رییس پلیس راه خوزستان از اجرای طرح ترافیک نوروزی از 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 97 خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص طرح نوروزی پلیس راه و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ایام نوروز در خوزستان اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه کشور از 24 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تقویت تیم‌های گشتی در طرح نوروزی پلیس راه افزود: حدود 200 تیم محسوس و نامحسوس و پیاده در ایام نوروز با همکاری نیروهای کمکی سازماندهی شده‌اند و با اعزام از مرکز استان در ایام نوروز در محورها و جاده‌های خوزستان به ویژه در محورهای حادثه‌خیز مستقر می‌شوند.

رییس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است با هماهنگی استانداری خوزستان حدود 50 دستگاه خودرو از ادارات مختلف در اختیار پلیس راه قرار بگیرد. این خودروها به لوگوی مخصوص و گردان مجهز می‌شوند تا به صورت محسوس در محورهای استان خوزستان حضور داشته باشند، در واقع هدف ما پیشگیری از حوادث ناگوار است نه مچ‌گیری. 

دولتشاهی با بیان اینکه حدود 120 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: قبل از آغاز اجرای طرح نوروزی نقاط حادثه‌خیز شناسایی شد و اداره‌کل راهداری سعی کرد نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیزی که می‌شد در مدت کوتاه اصلاح شوند، اقدام کند. در نقاط حادثه‌خیزی که اصلاح نشده‌اند نیز نیروهای پیاده مستقر خواهند شد.  

وی بیان کرد: به منظور استقرار بهتر گشت‌های پلیس راه در محورها و جاده‌های ارتباطی و تسریع در زمان رسیدن نیروهای پلیس راه به محل حادثه، 10 ایستگاه ثابت در محورهای خوزستان فعال هستند. 

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به نظارت پلیس بر اتوبوس‌های مسافربری بین شهری گفت: اتوبوس‌های مسافربری از سوی تیم‌های مشترک پلیس راه و حمل و تقل جاده‌ای در قالب طرح نوروزی بررسی می‌شوند. همچنین نیروهای پلیس راه خوزستان به صورت نامحسوس در اتوبوس‌های بین شهری حضور خواهند داشت تا وضعیت رانندگی راننده، رفتار راننده با مسافران و دیگر موارد را در طول مسیر کنترل کنند و در صورت بروز تخلف، هنگام رسیدن به مقصد با راننده برخورد شود. 

دولتشاهی ادامه داد: همه اتوبوس‌های مسافربری بین شهری به سامانه سپهتن مجهز هستند. این سامانه همه حرکات رانندگان را کنترل و همه اطلاعات را به صورت آنلاین برای پاسگاه‌ها ارسال می‌کند و در صورت مشاهده تخلف، اتوبوس سریعا متوقف و با راننده برخورد خواهد شد.

 وی با اشاره به محورهای پرتردد استان خوزستان در ایام نوروز تصریح کرد: بر اساس تجربه‌های سال‌های گذشته بیشترین حجم ترافیک در محور ایذه به دهدز، اهواز به اندیمشک و هندیجان به دیلم و ماهشهر وجود دارد. همچنین محور آبادان و خرمشهر به دلیل حضور کاروان‌های راهیان نور پرتردد هستند. 

رییس پلیس راه خوزستان در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ایام نوروز در محورهای استان خوزستان گفت: تردد کلیه اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور از 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه از محور ایذه ـ دهدز ممنوع خواهد بود و در این مدت باید مسیر خرم‌آباد - اندیمشک - اهواز به عنوان مسیر جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد. 

دولتشاهی افزود: همچنین کاروان راهیان نور نباید در تاریکی هوا تردد کنند و فقط در مسیر تعیین‌شده مجاز به تردد هستند. 
 
وی بیان کرد: تردد کلیه خودروهای سنگین در 13 فروردین ماه در محورهای خوزستان ممنوع خواهد بود. برای تردد کامیون‌ها، تریلرها و تانکرهای حامل سوخت ترانزیتی نیز در ایام اجرای طرح نوروزی محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار