تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان:
فرهنگ تعاوني در دانشگاه‌ها و محيط هاي دانشجويي ترويج مي‌يابد
خوزنیوز: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان بر ضرورت ترويج فرهنگ تعاوني در دانشگاه ها و محيط هاي دانشجويي تاكيد كرد.

سيد نور محمدپور در نشست اتاق فكر استان با اشاره به اينكه اتاق فكر ابزار مديريتي است كه دولت ها، احزاب و شركت ها و بنگاه هاي توليدي و اقتصادي براي بهبود عملكرد خود به آنها متوسل مي شوند، گفت: هدف از تشكيل اتاق فكر در حقيقت جلب مشاركت و بهره گيري از ظرفيت هاي افراد خبره و كارشناسان، بهبود اساسي شرايط تصميم گيري مديران ارشد، تبديل ايده هاي خام به برنامه هاي قابل اجرا و ايجاد تعامل بين بخش هاي مختلف درگير موضوع است. 

وي با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ تعاون در جامعه گفت: در حوزه روستاها از ابتداي سال تا كنون با همكاري دهياران و شركت هاي تعاوني روستايي كارهاي خوبي در زمينه ترويج تعاون در مناطق روستايي انجام شده است، اما مناطق غير روستايي كارهايي كه انجام شده فقط در حد امضاي تفاهم نامه با دانشگاه ها بوده است.

وي ادامه داد:‌ به نظر مي رسد يكي از راه كارهاي مفيد در زمينه توسعه فرهنگ تعاون در مناطق شهري ترويج تعاون در ميان جوانان با محوريت دانشگاه و دانشجويان است.

محمدپور ويژگي بارز تعاوني هاي دانشگاهي را شور و حرارت جوانان و وجود روحيه مطالبه گري در ميان اين قشر جامعه دانست و گفت:‌ يكي از موضوع هايي كه طرح و بررسي آن در اتاق فكر ضروري است، چگونگي معرفي و ترويج فرهنگ تعاوني در دانشگاه ها و محيط هاي دانشجويي و دانشگاه به عنوان خاستگاه فرهنگ و موسسه فرهنگ ساز  است، اين كه چه گونه به ميان جوانان برويم و فرهنگ تعاوني را ترويج كنيم. 

وي در ادامه افزود: براي اجراي اين هدف، ترويج فرهنگ تعاون را در ميان دانشجويان با ايجاد واحد تعاون و كارآفريني در دانشگاه شوشتر آغاز كرده ايم. به نظر مي رسد انجام حركات ترويجي اين چنيني در ميان قشر استاد و دانشجو به عنوان سفيران، نمايندگان و مروجان فرهنگ تعاوني- كه بعد از فارغ التحصيل شدن تحت عناوين مختلف وارد محيط كار و جامعه مي شوند- تاثير بسياري در ترويج فرهنگ تعاون دارد. 

در ادامه سواعدي رييس سازمان فني و حرفه اي با اشاره به رسالت ارزنده اتاق فكر و اهميت تفكر در نيل به اهداف گفت:‌ ما در اينجا با دو مساله روبه رو هستيم؛ يكي توانمندسازي تعاوني هاي موجود و ديگري ترويج تعاون در ميان جوانان كه درباره موضوع توانمندسازي در ميان تعاوني ها پيشنهاد ما اين است كه براي رفع پديده آموزش گريزي، از راه نوآوري در شيوه هاي آموزش و همچنين برنامه ريزي دوره هاي اموزشي بر اساس نيازسنجي قبلي وارد شويم.

گفتني است در اين نشست به موضوع هايي از قبيل ارزيابي و انتخاب بهترين رشته ها با توجه استعدادهاي منطقه و از سويي ديگر مشخص كردن انتظارهاي دانشگاه و اداره تعاون نسبت به هم و همچنين تعيين راه كارهاي توانمندسازي تعاوني ها و هدايت طرح ها و پروپوزال هاي دانشگاهي به سمت موضوع تعاون صحبت شد.
:
:
:
آخرین اخبار