تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف شناور حامل کالای قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:با تلاش ماموران دریابانی ماهشهر یک فروند شناور حامل کالای قاچاق در آبهای ساحلی استان روز دوشنبه توقیف و محموله آن ضبط شد.

سردار عبدالله نظرپور روز سه شنبه افزود: ماموران دریابانی در جریان عملیات بازرسی از شناور توقیف شده ، 40 دستگاه ماشین لباسشویی، 20 دستگاه کولر گازی، 360 کیلوگرم روغن نباتی،120 قوطی شربت خوراکی و 100 کیلوگرم چای خارجی را که همگی قاچاق و به صورت غیرقانونی بارگیری شده بود، کشف کردند.

وی ارزش این محموله قاچاق را 2 میلیارد و 700میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این محموله به سمت بندر تجاری ماهشهر در حرکت بود که در این ارتباط ناخدا و 6 ملوان این شناور به اتهام قاچاق کالا به کشور بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ، مسئولیت بررسی پرونده های قاچاق کالا را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: این شناور در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود.

روز یکشنبه گذشته نیز 9 فروند لنج تجاری حامل خانگی قاچاق به ارزش تخمینی 41میلیارد در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و محموله آنها ضبط شد.

در سال جاری بیش از 200فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس ، سواحل منطقه و 2 آبراه بهمنشیر و اروندرود توقیف شده است.

هنوز میزان دقیق کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان اعلام نشده است.

قاچاق کالا یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی خوزستان است که اخلال در تولید داخلی و تشدید بیکاری را به دنبال دارد.

همه ساله در ماه های پایانی سال روند قاچاق کالا در مرزهای آبی استان به دلیل افزایش تقاضا ، روند صعودی به خود می گیرد.

با وجود قانون واردات کالاهای ته لنجی یا ملوانی ، عده ای از سودجویان تلاش می کنند در قالب کالای ته لنجی بیش از سقف قانونی ، کالا به صورت قاچاق وارد بنادر خوزستان کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار