از این رو دولت تمام تلاش خود را در جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم به کار بسته وسعی کرده با برنامه ریزی منظم و جلسات متعدد در تهران و مراکز استانها تحت عنوان ستاد تنظیم بازار نسبت به تامین و توزیع کالاهای ضروری و اساسی مردم در روزهای منتهی با پایان سال اقدام کند که در نوع خود اقدامی ستودنی و قابل تقدیر است.

اما ماجرا از آنجا آغاز میشود که مدتی است شخصی که خود را شخصی مایه دار تاجر نفت، کارخانه دار و با تمکن مالی بالا معرفی کرده، در حال تردد مکرر و مشکوک در راهروهای استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و خود را وارد کننده گوشت گرم استرالیایی معرفی کرده است! در صورتی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته و رصد عملکرد چند ماهه وی، مشخص شده که نه تنها وارد کننده مسقیم گوشت گرم نیست بلکه در این میان با حمایت برخی مسئولین در نقش یک دلال کارکشته ظاهر شده و با خرید با واسطه گوشت از وارد کنندگان اصلی در تهران، این گوشتها را با قیمتی بین ١٠ تا٣٠ درصد بالاتر تر ازتهران و سایر شهرهای کشور مثل اصفهان و شیراز به دست مصرف کنندگان خوزستانی میرسانند که لازم است سازمان تعزیرات حکومتی و نهادهای نظارتی استان سریعاً به این موضوع ورود کنند.

حال سوال اصلی اینجاست که اگر این گوشتهای وارداتی با ارز دولتی، یارانه دولتی و همچنین تعرفه صفر وارداتی و حتی به بهای تضعیف صنعت دامپروری کشور و برای تنظیم بازار و کمک به مردم برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرار است توزیع شوند  چرا نباید شرکت پشتیبانی امور دام استان بعنوان متولی امر تنظیم گوشت و دام کشور کار توزیع این گوشتها را بر عهده بگیرد، تا جلوی سوء استفاده دلالان اینچنینی گرفته شود!

همچنین باید پرسید چرا در استانهای دیگر به این گونه افراد اجازه سوء استفاده داده نمیشود، اما در استان خوزستان فضا برای جولان این افراد به راحتی پیدا می شود؟!

به راستی اگر قرار است کالای بصورت یارانه ای و خارج از معمول با ارز دولتی و با تعرفه اندک یا صفر برای کمک به تنظیم بازار وارد شود بهتر نسیت با مشخص نمودن چند واحد توزیعی مشخص و با نصب بنر برای آگاهی خریداران و مردم و در صورت امکان با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها مردم را از قیمت، نوع و کشور مبدا محل ورود کالا و خدمات آگاه کنند، تا مردم با آگاهی بیشتری نسبت به خرید کالا اقدام کنند و عده ای از قصابان نتوانند با خرید گوشتهای وارداتی و جانمایی آنان لا به لای گوشتهای گرم داخلی کشتار روز به قیمت گوشت گرم داخلی به مردم بیچاره تحمیل کنند؟

در پایان و طبق معمول از استاندار خواهانیم تا با ورود عاجل به موضوع جلوی فشار بیش از حد به مردم را گرفته تا بیش از این شاهد رنج و محنت این مردم صبور و نجیب به دست عده ای محدود نباشیم./هورنیوز