تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان به 6 منطقه توسعه صنعتی تقسیم بندی شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:بر اساس نقشه توسعه صنعتی که برای استان تدوین شده است خوزستان به 6 منطقه برای انجام فعالیت های صنعتی و تولیدی تقسیم شده است.

نوراله حسن زاده سه شنبه در نشست راهبردی توسعه صنعتی استان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه طبق این برنامه نقشه استان به مناطق 6 گانه برای فعالیت های صنعتی و تولیدی تفکیک شده است بیان کرد: این تقسیم بندی بر اساس ظرفیت و نیاز هر منطقه انجام گرفته و در هر منطقه چند شهرستان مشخص شده است.

وی اظهار کرد: منطقه یک شامل شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان است که صنایع پیشنهادی در این منطقه شامل کشتی سازی و صنایع وابسته، صنایع شیلاتی ، پتروشیمی و شیمیایی ، صنایع بسته بندی و جانبی خرما ، صنایع نیشکر ، تولیدات فلزات ، صنایع مونتاژی ، فروشگاههای بزرگ و بازارچه های مرزی است .

حسن زاده افزود : منطقه 2 شامل شهرستانهای ماهشهر ، هندیجان ، امیدیه و آغاجاری است که صنایع پیشنهادی در این منطقه شامل صنایع بسته بندی و جانبی خرما ، کشتی سازی و صنایع وابسته ، صنایع شیلات ، پتروشیمی و شیمیایی صنایع نوین ساختمانی ، صنایع بازیافت است.

 بگفته وی منطقه سه که بخش مرکزی است شامل شهرستانهای اهواز ، سوسنگرد ، باوی ، کارون و هویزه است که صنایع پیشنهادی این منطقه نیز شامل صنایع بسته بندی و جانبی خرما ، صنایع نیشکر ، قطعه سازی مدرن صنعت نفت و گاز کارخانه ای ، کالای صنعتی با فناوری برتر ، صنایع برق و الکترونیک فروشگاههای بزرگ و زنجیره ایی و بازارچه مرزی می باشد . 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه به تشریح صنایع پیشنهادی در دیگر مناطق شش گانه پرداخت و گفت : همچنین منطقه چهار شامل شهرستانهای دزفول ، اندیمشک ، شوش ، شوشتر و گتوند است ، منطقه پنج شامل ایذه باغملک ، رامهرمز ، بهبهان ، رامشیر و هفتکل و منطقه شش شامل مسجد سلیمان ، لالی و اندیکا می باشند که برای هر کدام صنایع مخصوصی در این برنامه تدوین شده است .

وی همچنین به برنامه های راهبردی و ارائه راهکار جهت اشتغالزایی در بخش صنعت استان اشاره نمود و عنوان کرد : تکمیل زنجیره صنایع جانبی نیشکر و توسعه صنایع پایین دستی ، تکمیل صنایع پتروشیمی ، توسعه صنایع قطعه سازی، توجه و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی ، تکمیل زنجیره فولاد ، ارتقاء جایگاه تولیدات صنفی و تجارت کالا از جمله راهکارها در بخش صنعت است که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است. 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان اظهار کرد : فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست که بخش اعظم این مسئله مربوط به مشکلات داخلی و بخشی است.

حسن زاده با اشاره به اجرای طرح های خود اشتغالی و بنگاههای زود بازده عنوان کرد : دولت متولی سرمایه گذاری نیست و وظیفه دولت آماده سازی شرایط برای ایجاد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

وی گفت: بخش خصوصی نیز برای انجام طرح های اقتصادی باید شرایط لازم را داشته باشد و به طور دقیق مطالعات مربوط به بازار کار ، تولیدات ، رقبای موجود را انجام دهند و طرح اقتصادی لازم است به درستی مکان یابی شده و توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد . 

وی بر مشارکت بخش صنعت و دانشگاه تاکید نمود و خاطر نشان کرد : منابع موجود برای ارتقاء بخش صنعت محدود است و این منابع باید در اختیار طرح هایی قرار بگیرد که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار