تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری مانور بزرگ حافظان زمین در جهاد کشاورزی خوزستان
خوزنیوز: مانور بزرگ حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار می شود. 

جلسه هماهنگی مانور بزرگ حافظان زمین در جهاد کشاورزی خوزستان با حضور رییس سازمان، مدیر امور اراضی استان، فرماندهان یگان های حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی برگزار شد. 

مدیر امور اراضی خوزستان در این جلسه هدف از برگزاری این مانور آمادگی اطلاع رسانی جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در اراضی مستثنیات در ایام نوروز 97 برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی با یکدیگر بتوان در حفاظت از عرصه های طبیعی اعم از منابع طبیعی و کشاورزی گام های موثری برداشته شود. 

عبدالکاظم شاچری افزود: مدیریت امور اراضی سازمان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز 97 به شکل گسترده اجرا و با معارضان و متخلفان برخورد خواهد کرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: اراضی ملی و دولتی امانتی است که جهت نسل های آینده در اختیار ماست و باید در حفظ و صیانت آن تمام تلاش خود را بکار بریم. 

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه  برای تشکیل خاک با عمق 25 سانتی متر 17 هزار سال زمان لازم است افزود: از بین رفتن یک هکتار  زمین موجب از بین رفتن 12 تن محصول خواهد شد. 

وی ادامه داد: مانوری که قرار است برگزار شود مکمل همایش ها و جلساتی است که قبلاٌ در این زمینه برگزار شده است و اگر بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم هزینه ها را به حداقل خواهیم رساند. 

چنگلوایی اظهار داشت: این مانور علاوه بر اطلاع رسانی، هشدار برای دستگاه ها و نهادهایی است که بدون هماهنگی مجوز تغییر کاربری اراضی می دهند. 

لازم به ذکر است مانور بزرگ حافظان زمین 26 اسفند ماه سال جاری با حضور نیروهای یگان های حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و مدیریت امور اراضی سازمان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار