تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۶۲۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرمای زودرس به خوزستان رسید
افزایش نسبی هوا در آخرین روزهای اسفند، بسیاری از شهروندان خوزستانی را مجبور کرد تا پیش از موعد مقرر کولرهای گازی خود را روشن کنند و در انتظار تابستان زود رس باشند.

شهروندان مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان از جمله کلانشهر اهواز که در چند روز اخیر دمای 33درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه کردند به سراغ کولرها رفتند تا همراه با نوشیدن آب معدنی ، عطش ناشی از گرمای زودرس بهاری را فرو بنشانند.

طبق پیش بینی هواشناسی خوزستان تا آخر اسفند امسال خبری از بارش باران نیست و بیشتر مناطق استان با افزایش تدریجی دما مواجه خواهند بود. 

زندگی در خوزستان بدون کولر گازی ، آن هم در دست کم هشت ماه از سال معنی و مفهوم ندارد و فعالیت روزمره مردم و کارکنان اداره های دولتی و عمومی استان خوزستان به شدت به این کالای اساسی و البته گران قیمت وابسته است.

گرما در خوزستان در نیمه دوم فروردین شدت می گیرد و در اواخر خرداد به اوج خود می رسد ولی گرما توام با شرجی تا آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.

تعرفه مصرف تابستانه برق در استان خوزستان از اول فروردین تا 30 آذر است و تنها سه ماه از سال تعرفه برق زمستانی برای خوزستانی ها اعمال می شود.

بسیاری از شهروندان خوزستانی پیش بینی می کنند سال آینده با توجه به خشکسالی بی سابقه و نبود رطوبت در کانون های ریزگردهای داخلی ، سال گرمی پیش رو دارند.

گرما و پدیده ریزگردها که در چند سال اخیر شدت و ماندگاری آن با کاهش بارندگی ها و بحران خشکسالی افزایش یافته تبدیل به انگیزه ای برای مهاجرت برخی از شهروندان خوزستانی به مناطق خوش آب و هوا و سردسیر کشور شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار