تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام 950 دانشجوی جهادگر خوزستانی به مناطق محروم
مسوول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: 950 دانشجوی جهادگر خوزستانی در قالب 35 گروه جهادی، نوروز امسال به مناطق محروم استان سفر می‌کنند. 

بهمن شهریاری اظهار کرد: اعزام گروه‌های جهادی در سه بازه زمانی 10 روزه، سه روزه و یک روزه انجام می‌گیرد که بازه‌های 10 روزه مخصوص تابستان و ایام نوروز هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی و غیربسیجی در قالب گروه‌های جهادی در این اردوها خدماتی اعم از کمک و کار یدی ارایه می‌کنند، گفت: بخشی از کاری که دانشجویان در این ایام انجام می‌دهند کار عمرانی از جمله ساخت خانه، مدرسه، خانه بهداشت، رنگ‌آمیزی، ترمیم، تعمیر، شعارنویسی و کار فرهنگی است.

مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان ادامه داد: گروه دیگر به ارایه خدمات بهداشتی می‌پردازند؛ یک واحد دندانپزشکی و چند پزشک متخصص در مناطق مستقر می‌شوند و دانشجویانی نیز به ارایه مشاوره‌های خانواده می‌پردازند؛ چرا که در روستاها فقر اطلاعات عمومی نسبت به رعایت بهداشت وجود دارد. دانشجویان دختر رشته پرستاری و بهداری در این مناطق کلاس برگزار می‌کنند و آگاهی مردم را بالا می‌برند.

شهریاری ادامه داد: امسال 35 گروه جهادی در قالب هشت قرارگاه جهادی و 95 دانشجوی جهادگر سازماندهی شده‌اند. این گروه‌ها با توجه به شرایط فصلی، به شهرهای جنوب و جنوب غرب استان از جمله اندیمشک، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، آبادان، شادگان و ماهشهر اعزام می‌شوند و برخی از این گروه‌ها دو پروژه را به اجرا خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: تفاوت امسال با سال گذشته این است که با برنامه‌ریزی که با کمک سازمان بسیج مستضعفین تحت عنوان طرح اعتلای بسیج انجام شده است، بتوانیم در یک منطقه به مدت چهار سال بمانیم تا پروژه‌ها انجام شوند و حرکت‌های جهادی در منطقه به مدت چهار سال ادامه داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار