تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۲۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین بندر تجاری آماده استقبال از مسافران نوروزی است
مسئول ستاد استقبال از میهمانان نوروزی بندرامام خمینی(ره) گفت: بزرگترین بندر تجاری کشور برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آمادگی کامل دارد.

جمشید حمایتی با اشاره به آمادگی این بندر برای استقبال از میهمانان نوروزی، اظهار داشت: امسال همانند سال‌های گذشته امکانات ویژه‌ای در بندر امام خمینی(ره) برای پذیرایی از هموطنان تدارک دیده شده و تمام امکانات برای استقبال از میهمانان نوروزی مهیا است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بندر امام خمینی(ره)، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  با مساحتی بیش از 11 هزار هکتار و برخورداری از 40 پست اسکله در کنار سواحل شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، پهناورترین بندر تجاری کشور به شمار می‌آید و هر ساله ضمن گشودن دروازه‌های ورودی بندر به روی هموطنان در ایام تعطیلات سال نو، آنان را با گوشه‌ای از خدمات و فعالیت‌های گسترده و جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشورمان آشنا می‌کند.

مسئول ستاد استقبال از میهمانان نوروزی بندرامام خمینی(ره) در باره برنامه‌های ویژه پهناورترین بندر کشور برای میهمانان نوروزی بیان کرد: در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری بیش از 85 درصد از حجم کالاهای اساسی کشور از جمله غلات، روغن خوراکی، شکر، برنج صورت می‌گیرد و هموطنان می‌توانند در قالب کاروان‌های خودرویی از اسکله‌های این مجتمع بزرگ بندری بازدید کرده و با توقف در محوطه ایمن از تماشای مناظر دریایی و بندری لذت ببرند. 

وی گردشگری در خورهای طبیعی را یکی برنامه‌های این مجتمع برشمرد و با اشاره به اینکه خور به دریای کوچک گفته می‌شود، گفت: با مشارکت بخش خصوصی زمینه مساعدی برای بهره مندی هموطنان از گردشگری در خورهای مجاور این بندر فراهم شده است.

حمایتی با اعلام استقرار یگان‌های امدادی در ساحل و دریا عنوان کرد: ایمنی در سفرهای دریایی یکی از اولویت‌های این مجتمع بندری است و در همین راستا یگان‌های امداد و نجات دریایی به منظور برقراری ایمنی مهمانان نوروزی در پارک ساحلی بندر امام خمینی(ره) و گردشگاه‌های دریایی، شناورهای خود را در دریا، و یگان‌های امدادی را در سواحل مستقر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از هموطنان عزیز درخواست می‌کنم حتما یکی از مسیرهای مسافرت نوروزی خود را بندر امام خمینی(ره) انتخاب کنند، زیرا با بازدید از این مجتمع بندری با کشتی‌های پهن پیکر اقیانوس پیما و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در حجم و مقیاس بزرگ  آشنا می ‌وند.

مسئول ستاد استقبال از میهمانان نوروزی بندرامام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در سال 96 بیش از 600 هزار نفر از هموطنان از بندر امام خمینی(ره) بازدید کرده و از جاذبه‌های دریایی و بندری آن بهره مند شدند و همچنین پیش بینی می‌شود در نوروز سال 97 حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از این مجتمع بندری بازدید کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار