تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
42 کودک کار در دزفول ساماندهی شدند
رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: 42 کودک کار و خیابانی طی امسال در دزفول شناسایی و از سوی بهزیستی ساماندهی شدند.

کودکان کار و خیابانی کودکان زیر 18 سال می باشند که به جای تحصیل در مدرسه به دلیل مشکلات خانوادگی بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری کرده و یا در خیابان برای امرار معاش کار می کنند.

فریدون عبدی روز چهارشنبه افزود:برنامه بهزیستی شناسایی و ساماندهی این کودکان و آموزش آنها در مرکز آموزشی وحمایتی است لذا با تلاش صورت گرفته 42 کودک کار و خیابانی که بومی بودند شناسایی و در این مرکز تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 23 نفر از این کودکان پرونده فعال در مرکز آموزشی و حمایتی بهزیستی دارند گفت:در این مرکز کلاسهای آموزشی ،مهارت آموزی،مهارت کنترل خشم،مهارت تاب آوری،مهارت ارتباطی آموزش داده می شود علاوه بر این کودکان ازبرنامه های تفریحی و کلاس های ویژه درسی نیز بهره مند می شوند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه کودکان کار و خیابانی مجرم نیستند گفت:علاوه بر این 10 کودک خیابانی که از سوی مجاری قضایی به بهزیستی دزفول معرفی شدند و بدسرپرست یا بی سرپرست بودند از سوی بهزیستی ساماندهی شدند .

عبدی افزود:همچنین 26 کودک کار و خیابانی دیگر نیز در کوی زیباشهر دزفول از سوی یکی از موسسه های بهزیستی شناسایی شدند که دارای خانواده بوده ولی بیشتر وقت خود را در خیابان سپری می کنند که این کودکان نیز از سوی بهزیستی ساماندهی شدند و برنامه های ورزشی و حمایتی برای آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: 23 کودک نیز روزهای آخر هفته از روستاها به دزفول آمده و برای کمک به خانواده در ورودی شهر دزفول اقدام به فروش گل می کنند که برای برخورداری از حمایت های بهزیستی شناسایی شده اند.

عبدی گفت:علاوه بر اینها کودکان دیگری نیز از شهرهای دیگر به دزفول منتقل شده و در خیابان ها و چهار راه ها اقدام به شستن شیشه خودروها می کنند که باید با همکاری دیگر دستگاه های ذیربط با کمترین آسیب ساماندهی شوند ضمن اینکه ساماندهی این افراد به علت اینکه غیربومی هستند دشوار است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار