تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز در مرحله کارشناسی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کارشناسی از طرف دادگستری نظر خود را درباره موضوع باز‌پس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز اعلام کرده است.

محمد جوروند اظهار داشت: ما نیز نظر کارشناس را به وزارتخانه ارسال کرده‌ایم که در همین زمینه و در پی آن تفاهمی حاصل شده است. همچنین مالک فعلی موزه هنرهای معاصر ادعاهایی را درباره تعیین خسارت مطرح کرده که ما به هیچ وجه ادعای این خسارت را قبول نداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز به زودی با تلاش‌های فراوانی که صورت گرفته به آغوش هنرمندان خوزستانی و اندیشه‌های خلاق آنان بازخواهد گشت.

وی در ادامه بازار فروش آثار هنری اهواز شروع رویداد خیلی مهمی دانست و با اشاره به این که بحث اقتصاد هنر از برنامه‌های مهم ما برای هنرمندان خوزستانی است گفت: متاسفانه هنرمندان تجسمی ما و هنرمندان رشته‌های دیگر هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که آثار خود را چگونه به فروش برسانند.

وی  بیان کرد: مردم همان طور که برای خرید مایحتاج زندگی خود هزینه می‌کنند باید برای خرید آثار هنری هم هزینه کنند و قسمتی از سبد خرید خانواده خود را به خرید آثار هنری هنرمندان اختصاص دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که تمام آثار هنری موجود در این بازار با قیمت 900 هزار تومان یک سرمایه ذخیره شده هستند خاطرنشان کرد: شما بعد از خرید هر یک از این آثار و تابلوها می‌توانید در سال آینده دوباره این آثار را در همین اکسپو‌ها و نمایشگاه‌های فروش آثار به مبلغ خیلی بالاتری به فروش برسانید.

جوروند همچنین با بیان این که این اتفاق برای اولین بار در خوزستان و در اهواز رخ داده است تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادی بسیار ارزشمند است و امیدواریم که مردم، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها با شرکت در این رویدادهای مهم از این فرصت استفاده کنند، آثار را خریداری کنند و حمایت خودشان از هنرمندان را بیش از گذشته نمایان سازند و میزان علاقه‌مندی مردم ما را نسبت به حوزه هنر، آثار و تولیداتی هنر نشان دهند.

وی همچنین تاکید کرد: ما از این پس آمادگی داریم تا این گالری را  در اختیار هنرمندان تجسمی بگذاریم و آنها می‌توانند از این به بعد آثار خود را در این گالری به فروش برسانند. ما باید آن قدر برنامه‌هایی به این شکل را برگزار کنیم تا مردم ما به برگزاری چنین رویدادهایی عادت کنند و بدانند همه روزه در همه ایام سال با حضور در این گالری‌ها می‌توانند آثار را مشاهده کرده و خریداری کنند و به خانه‌هایشان ببرند. آرزوی ما این است که گالری‌های هنری و بازارهای فروش آثار تجسمی همانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید پوشاک، هایپر مارکت‌ها و... همیشه پر تلاطم، پر رفت و آمد و پر رونق باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نقش پر رنگ رسانه‌ها در بزرگ جلوه دادن این رویداد‌ها افزود: این رویدادها کم‌کم باید در اقشار مختلف مردم جا بیفتد که بخش زیادی از این وظیفه بزرگ را اصحاب رسانه بر دوش می‌کشند.

جوروند در خصوص زمان برگزاری این بازار گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مردم به دنبال تغییر دکوراسیون خانه خود هستند و می‌توانند با خرید این آثار و قرار دادن آنها در خانه‌هایشان نوآوری را به وجد آورند و آرزوی بنده این است که مردم به جای تغییر هر ساله وسایل مصرفی و فرسایشی خانه تابلوهای خود را عوض کنند که اگر روزی این اتفاق بی‌نظیر محقق شود صاحبان تابلو می‌توانند بعد از گذشت یک یا چند سال تمام تابلو‌های ارزشمند خود را در اکسپوها و گالری‌های هنری به فروش برسانند و به جای آن تابلوهای جدید خریداری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار