تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف 5 محموله قاچاق توسط ماموران دریابانی خوزستان
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی روز سه شنبه در چند رشته عملیات ضربتی پنج فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق و فاقد اسناد گمرگی را در محدوده آبهای بندر ماهشهر توقیف کردند.

سرهنگ نادر سهیلی افزود: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در جریان بازرسی از این شناورها که به مقصد بندر سجافی هندیجان در حرکت بودند ، 60دستگاه چرخ خیاطی، 40دستگاه ظرفشویی،40دستگاه ماکروویو ، 20 دستگاه سبزی خردکن ، 20 دستگاه آبمیوه گیری، 100 دستگاه جاروبرقی،50 کپسول گازکولر و 50 عدد رادیاتور کولر را کشف و ضبط کردند.

وی گفت:در این ارتباط 30 متهم به واردات کالای قاچاق پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده قاچاق کالا را برعهده دارد.

جانشین فرماندهی مرزبانی ودریابانی خوزستان ارزش این محموله های قاچاق را بیش از سه میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این شناورهای حامل کالای قاچاق از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود.

با توقیف این تعداد شناور ، شمار شناورهای حامل قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس و محدوده بنادر جنوبی خوزستان در هفته جاری به 10فروند رسید.

بیشتر کالاهای مکشوفه اخیر، وسایل خانگی ساخت کشورهای چین و کره جنوبی بوده و ارزش آنان حدود 52میلیارد ریال تخمین زده شده است.

در سال جاری بیش از 210فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس ، سواحل منطقه و 2 آبراه بهمنشیر و اروندرود توقیف شده است.

هنوز میزان دقیق کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس و بنادر خوزستان از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی استان اعلام نشده است.

قاچاق کالا یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی خوزستان است که اخلال در تولید داخلی و تشدید بیکاری را به دنبال دارد.

همه ساله در ماه های پایانی سال روند قاچاق کالا در مرزهای آبی استان به دلیل افزایش تقاضا ، روند صعودی به خود می گیرد.

با وجود قانون واردات کالاهای ته لنجی یا ملوانی ، عده ای از سودجویان تلاش می کنند در قالب کالای ته لنجی بیش از سقف قانونی ، کالا به صورت قاچاق وارد بنادر خوزستان کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار