تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۶۲۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آئین پایانی دومین گرنت عکاسی علی هویسی و دومین جشنواره عکس باغچه
آئین پایانی دومین گرنت عکاسی علی هویسی و دومین جشنواره عکس باغچهخوزنیوز: آئین پایانی و مراسم اهدای جوایز دومین گرنت عکاسی علی هویسی، دومین جشنواره عکس باغچه و مسابقه عکس اردوی سد کرخه، با حضور ناصر چنانی معاون اداره ارشاد خوزستان و رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان، چهارشنبه 23 اسفند 1396 بصورت همزمان در سینما بهمن اهواز برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه دومین جشنواره عکس باغچه، بیش از3000  عکس از 312 عکاس برای این رقابت ارسال شده بود که داوران جشنواره آقای امین نظری، خانم ملک میراب زاده، آقای نوید ریحانی، آقای میعاد آخی و خانم زینب روستایی بعد از بررسی آثار دریافتی، 109 عکس از 80 عکاس را شایسته حضور در نمایشگاه دانستند. لازم به ذکر است موسسه فرهنگی هنری باغچه این نمایشگاه را بدون حمایت بخش دولتی و با همکاری گروه تخصصی چاپ و کالای چاپ رسانه هنر (ابراهیم غلام‌زاده)، کافه گالری۲۸ (مهدی نیارشید)، دکتر آرزو تند قدم و چاپ ایرانیان (محمد خورشیدی) برگزار کرده است.

در مراسم اهدای جوایز دومین جشنواره عکس باغچه، خانم ثنا احمدی بعنوان نفر اول، خانم پردیس مرادی بعنوان نفر دوم و آقای مهدی پدرام خو بعنوان نفر سوم معرفی شدند و از علی آل طیب، فردخت رشیدی، محمد آهنگر و مرتضی پهلوانی نیز تقدیر شد.

موسسه باغچه برای نفرات اول تا سوم این جشنواره، شرکت رایگان در دوره های آموزشی موسسه را بعنوان جایزه در نظر گرفته است.

بخش دیگر این مراسم به اهدای جوایز دومین گرنت عکاسی علی هویسی اختصاص داشت.
موسسه فرهنگی هنری باغچه با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز و حمایت خانواده هویسی بعد از دو سال از درگذشت عکاس جوان خوزستانی، علی هویسی، دومین دوره گرنت عکاسی با نام این عکاس را برگزار کرد.

به علت درگذشت این عکاس جوان در سن 22 سالگی و به یاد او، طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، یک عکاس زیر 23 سال و یک عکاس بدون محدودیت سنی، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی خود هر کدام تا سقف یک و نیم میلیون تومان از سوی خانواده هویسی مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

 به گزارش موسسه فرهنگی هنری باغچه (دبیرخانه گرنت)، طبق تصمیم دبیر اجرایی و هیات داوران در راستای اهداف آموزشی گرنت و ارتقای سطح دانش عکاسان، امسال نیز تعدادی از شرکت کنندگان بعنوان منتخب مرحله اول معرفی شدند و برای آموزش این افراد زیر نظر داوران گرنت، کلاس آموزشی برگزار شد.

هیات داوران دومین گرنت عکاسی علی هویسی، آقایان مسعود رضایی، امیرحسین کردونی و مهران همراهی، از بین آثار دریافت شده به دبیرخانه ی این گرنت و در نهایت از بین 8 نفر عکاس خوزستانی راه یافته به مرحله نهایی، آقای مسیح حزبایی زاده را بعنوان برگزیده اصلی بخش زیر 23 سال و خانم ثنا احمدی را بعنوان برگزیده اصلی بخش آزاد معرفی کردند و دو جایزه نقدی گرنت (هر کدام یک و نیم میلیون تومان) همراه با تندیس گرنت و لوح تقدیر به این برگزیدگان اهدا شد و دو برنده گرنت موظف هستند این کمک هزینه را صرف تکمیل پروژه ی عکاسی خود کنند.

لازم به ذکر است گرنت عکاسی علی هویسی، اولین گرنت عکاسی خوزستان و دومین گرنت عکاسی ایران بحساب می آید و تاکنون مورد حمایت هیچ نهاد دولتی نبوده و فقط با حمایت خانواده علی هویسی، انجمن سینمای جوانان اهواز، موسسه فرهنگی هنری باغچه و جمعی از دوستان علی هویسی برگزار شده است.

همچنین در این مراسم از 5 عکاس برگزیده مسابقه عکس اردوی سد کرخه نیز تقدیر بعمل آمد.
داوران مسابقه اردوی سد کرخه، آقایان مهران سبزقبایی، مهران همراهی و اکبر ظاهری، بعد از بررسی کل آثار دریافتی، از آقای علی بدیع، آقای آرمان خلج، آقای حامد بساکی، خانم کیانا اسماعیل وندی و خانم مریم نژاد صفاری تقدیر بعمل آوردند و در این مراسم از طرف برگزار کننده این مسابقه، موسسه فرهنگی هنری باغچه به آنها هدایایی اهدا شد.

موسسه فرهنگی هنری باغچه در اهواز که برگزار کننده دومین گرنت عکاسی علی هویسی، دومین جشنواره عکس باغچه و مسابقه عکس اردوی سد کرخه است، طی سال های گذشته با برگزاری کاملترین دوره های آموزش عکاسی در خوزستان، بیشترین سهم در پرورش و معرفی عکاس در سطح خوزستان را داشته است. همچنین این موسسه در برگزاری دوره های آموزشی گرافیک، ادبیات، فلسفه، سینما و معماری نیز فعال است و برگزاری ورکشاپ های آموزشی، نشست های رایگان هنری، کنفرانس های تخصصی در زمینه هنر ، جلسات نقد و بررسی آثار هنری، نمایشگاه های عکس و نقاشی، اردوهای عکاسی و مسابقات مختلف بخشی از فعالیت های موسسه فرهنگی هنری باغچه می باشند.
:
:
:
آخرین اخبار