تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۲۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراقی‌ها می‌توانند با خودرو عراقی وارد منطقه‌آزاداروند شوند
از فردا اتباع خارجی می توانند با خودروهای شخصی و با پلاک کشور عراق وارد منطقه آزاد اروند شوند
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سفر 120 هزار تبعه خارجی به این منطقه در سال جاری گفت:حذف روادید برای ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند، رشد اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

اسماعیل زمانی چهارشنبه در نشست با رسانه ها در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از حذف روادید برای اتباع خارجی در این منطقه ( 16آذر ماه سال جاری) تا شب گذشته 120 هزار اتباع خارجی از کشورهای عراق، امارات، کویت و عمان وارد آبادان و خرمشهر شده که این مهم باعث رونق اقتصادی بازارهای منطقه آزاد اروند شده است.

وی افزود: پیش از حذف روادید برای اتباع خارجی در اروند تنها 20 درصد ظرفیت هتل های این منطقه اشغال می شد اما اکنون صد درصد ظرفیت هتل های منطقه اروند مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از ساخت سه هتل جدید در آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت:برای افزایش ورود اتباع خارجی بدون ویزا ابتدا باید ظرفیت هتل ها در منطقه را افزایش دهیم که در این راستا سه مجوز به بخش خصوصی داده شد و زمین هایی نیز برای احداث این سه هتل در اختیار آنها قرار گرفت.

زمانی تصریح کرد:پیش بینی می شود در سال آینده یک میلیون نفر از اتباع خارجی بدون روادید وارد آبادان و خرمشهر شوند که این میزان بدون شک، رشد اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:گردشگری، صنعتی زود بازده است که افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را در پی دارد و استفاده از ظرفیت هتل ها به عنوان راهبرد گردشگری یکی از راه های رونق اقتصادی در منطقه می باشد.

وی از وجود امکانات لازم برای حضور اتباع کشورهای خارجی به منطقه اروند خبر داد و افزود: اتباع خارجی می‌ توانند بدون داشتن روادید از طریق مرز هوایی، زمینی و دریایی وارد شهرستانهای آبادان و خرمشهر شوند.

زمانی با بیان اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه گفت:منطقه آزاد اروند ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه دارد.

وی گفت:از فردا اتباع خارجی می توانند با خودروهای شخصی و با پلاک کشور عراق وارد منطقه آزاد اروند شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از خرید 10 دستگاه آمبولانس 'باکسی' از کشور آلمان خبر داد و گفت:منطقه آزاد اروند با یکی از شرکت های خودروسازی آلمان تفاهمنامه ای داشته است که طی آن 10 دستگاه آمبولانس 'باکسی' که از نیازهای منطقه به شمار می رود با اعتبار 50 میلیارد ریال خریداری شد و فروردین ماه سال آینده در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار می گیرد.

وی ظرفیت صنایع منطقه آزاد اروند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:پس از افتتاح فولاد کاوه در شهرک صنعتی خرمشهر اکنون محصولات این شرکت به کشور عراق صادر می شود.

زمانی افزود:کشور عراق دوران پس از جنگ را سپری می کند و ما باید از این فرصت برای صادرات محصولات صنایعی منطقه استفاده کنیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون قرار دارد. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
بله می تونند بیان وخوشگذرانی کنند ........
:
:
:
آخرین اخبار