تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد:
بازگشت 862 شهید دفاع مقدس به کشور طی 14 ماه اخیر
مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در طول ۱۴ ماه گذشته موفق به بازگشت پیکر مطهر ۸۶۲ شهید به میهن اسلامی شدیم که این تعداد در نوار مرزی کشور و در داخل عراق کاوش شده‌اند.

سردار سید محمد باقرزاده امروز در آئین استقبال از پیکر ۱۱۸ شهید دفاع مقدس در مرز شلمچه، اظهار کرد: امروز پیکر ۱۱۸ شهید سال‌های دفاع مقدس با استقبال اقشار مختلف مردم از طریق مرز شلمچه وارد وطن شد.

وی افزود: این شهدا در مناطق بوارین، کتیبان و زویدات کاوش شده‌اند که متعلق به عملیات‌های محرم، تک دشمن، رمضان، کربلای ۴ و تک پشتیبانی در عملیات والفجر ۸ هستند.

مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر ۶۸ شهید در باتلاقی در عملیات تک پشتیبانی به‌صورت دسته‌جمعی کاووش شدند.

وی عنوان کرد: در طول ۱۴ ماه گذشته موفق به بازگشت پیکر مطهر ۸۶۲ شهید به میهن اسلامی شدیم که این تعداد در نوار مرزی کشور و در داخل عراق کاوش شده‌اند.

باقرزاده اظهار کرد: تمام نقاطی که شهدا قرار دارند و در کنار گمانه‌زنی‌های مختلف، اطلاعات گسترده از عملیات‌ها و چگونگی آن‌ها داریم، مجموعه این موارد به‌عنوان نقطه هدف ما است.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید رقم بازگشت شهدا به یک هزار پیکر یا بیشتر برسد تا چشم‌انتظاری و نگرانی خانواده شهدا را کاهش دهیم.

باقرزاده افزود: تمام تلاش ما بر این است که تمام نقاط هم‌زمان کاوش شوند، البته سرعت کاوش بستگی به امکانات ما دارد و ما برای اطمینان و صحت کار خود برخی از نقاط را ۵ تا ۶ بار تفحص کردیم.

مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درگذشته شاهد استقبال عشایر عرب از شهدا بودیم و اکنون نیز عشایر ایل بختیاری از شهدا استقبال کردند و ما از همه اقوام و عشایر نقاط مختلف میهن اسلامی برای شرکت در آئین تبادل شهدا دعوت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: حضور عشایر و اقوام مختلف وحدت و عزت ما را نشان می‌دهد و این حضور بیانگر این است که ایران در خط ولایت‌فقیه و ثابت و پایدار ایستاده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار