تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۶۲۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر علوم: بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها گسترش می‌یابد
معاون وزیر علوم: بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها گسترش می‌یابدمعاون فرهنگی،اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گسترش بخش بین الملل دانشگاهها و ارتباط با دانشگاههای کشورهای همسایه از اولویتهای این وزارتخانه در سال آینده است.

غلامرضا غفاری روز جمعه در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه دوره جدید که برای دانشگاهها تعریف می شود بی ارتباط با دانشگاه های نسل جدید نیست و گسترش بخش بین الملل در مجموعه نظام آموزش عالی به ویژه دانشگاه پیام نور مورد توجه جدی است.

وی گفت: دانشگاه های جنوب کشور همچون دانشگاههای پیام نور به لحاظ مدیریتی ، گسترش فعالیت ها و تفاهمنامه هایی که با کشورهای همسایه منعقد شده توان بین المللی شدن دارند.

غفاری ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید تمهیدات لازم را برای بسترسازی بین المللی شدن این دانشگاهها فراهم کند.

وی با بیان اینکه همه دانشگاهها و مجموعه آموزش عالی یک برنامه راهبردی برای خود دارد گفت:در ذیل اسناد بالادستی که برای مجموعه وزارتخانه و نظام عالی کشور وجود دارد تلاش می شود در راستای پیشبرد اهداف برنامه دانشگاهها زمینه برای بین المللی کردن دانشگاه ها و ارتباط با دانشگاه های کشورهای همسایه فراهم شود.

وی کارآفرینی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور را از دیگر برنامه های مهم نظام آموزش عالی برشمرد و گفت: تلاش بمی شود بخشی از مسئولیت اجتماعی ناظر بر کارآفرینی در دانشگاه ها، برقراری ارتباط با دانشجویان در قالب انجمن های علمی و کانون های کارآفرینی است و این موضوع مورد توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

دکتر غلامرضا غفاری به همراه هیات همراه ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از دانشگاه پیام نور خرمشهر دیدن کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار