تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۲۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از 20 طرح خدماتی در بخش آب‌وبرق در اندیمشک
20 طرح خدماتی در بخش آب و برقرسانی روز جمعه با حضور استاندار خوزستان در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک به بهره برداری رسید.

20 طرح خدماتی در بخش آب و برق در اندیمشک به بهره برداری رسید

 15 طرح روشنایی معابر ، توسعه و اصلاح شبکه برق اندیمشک با اعتبار 82 میلیارد ریال در آئینی که با حضور مسئولان محلی برگزار شد افتتاح شدند.

راه اندازی مرکز فوریت برق شمال خوزستان ، مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه و تامین روشنایی کند گذر کوی ولایت ،خیابان راه آهن ،خیابان خانه کشتی و میدان پرچم ،ورودی ترمینال و ورودی اندیمشک از سمت مقبره شهدای گمنام از جمله این طرح ها می باشند.

همچنین طرح تامین روشنایی درزین خانه و خیابان پیل پا ، پارک کوهستانی فدک ، فنی و حرفه ای ،توسعه شبکه فاز اول شهر چم گلک ، توسعه شبکه برق شهر حسینیه و بیدروبه ، توسعه شبکه برق در مناطق مختلف اندیمشک و کوی رسالت منطقه آرپناهی و اصلاح شبکه فرسوده بخش الوار گرمسیری مسیر امامزاده احمد(ع) افتتاح شدند.

استاندار خوزستان در آئین افتتاح طرح های امور برق شهرستان اندیمشک با بیان اینکه شبکه برق استان خوزستان در حوادث ناپایدار است گفت:سامانه سنتی برق را باید متحول کنیم.استان خوزستان بعد از تهران بیشترین مصرف برق را دارد لذا وضعیت فعلی شبکه برق خوزستان زیبنده این استان نیست.

غلامرضا شریعتی پیک مصرف برق در استان خوزستان را 8300 مگاوات عنوان کرد و افزود:با همراهی مجمع نمایندگان خوزستان و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شاهد تحول خوب و بنیادی در برق استان خوزستان چه در توزیع و چه در انتقال و فوق توزیع بوده ایم و این روند در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی افزود:توسعه زیرساخت های برق استان ضرورت دارد و برای تحقق اهداف در این بخش پیگیری زیادی شده است کمااینکه شاهد اجرای طرح های خوبی بوده ایم.

رضا غضنفری مدیرعامل توزیع برق خوزستان هم با اشاره به تلاش گسترده برای تحول در زیرساخت های برق این استان گفت:شاهد تحقق اهداف و گام های بلندی در این حوزه در سطح استان و شهرستان های مختلف خوزستان هستیم.

بنا بر این گزارش با حضور استاندار خوزستان مسیر 5.6 کیلومتری شبکه برق منتهی به آزادراه اندیمشک پل زال در راستای کاهش حوادث ترافیکی این محور با اعتبار 12 میلیارد ریال در مسیر ورودی اندیمشک در دوکوهه بهره برداری شد.

همچنین طرح تامین آب آشامیدنی روستاهای تل زرکه ، چم گونی ، چین روزه ، توه ، حیدرنژادها با حفاری چاه ، لوله گذاری ،احداث منبع بتنی 200 متر مکعبی و سایر تجهیزات با اعتبار 10 میلیارد ریال بهره برداری شد.

استاندار خوزستان در آئین بهره برداری از این طرح گفت:یکی از مهمترین اهداف نظام اسلامی توجه به محرومان و رسیدگی به مناطق محروم بوده است.

شریعتی افزود:تامین آب شرب یکی از مهمترین اولویت ها در مناطق محروم است که در دستور کار قرار دارد و در این راستا از هیچ حمایتی دریغ نخواهد شد.

وی اظهار کرد:توزیع عادلانه امکانات و خدمات همواره مورد توجه جدی مجموعه دولت در استان و در راستای اهداف عالیه دولت و نظام اسلامی است که به همین منظور تلاش می شود روستاها و مناطق دور و فاقد امکانات در این استان از شرایط مناسب زندگی و رفاهی برخوردار شوند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تامین آب شرب بخش الوار گرمسیری و گازرسانی به روستاهای این بخش از اولویت های مهم این شهرستان است.

فریدون حسنوند افزود:برای تامین آب بخش الوار یک طرح مهم تحت عنوان مجتمع آب رسانی الوار با اعتبار هزار میلیارد ریال تصویب شد.

وی گفت:در حوزه راه روستایی و سایر بخش ها در الوار گرمسیری برنامه های خوبی در دست اقدام است.

وی بیان کرد:برای بیمارستان الوار گرمسیری تجهیزاتی با ارزش 45میلیارد ریال خریداری شده و این طرح طی روزهای آتی با حضور مسئولا ارشد کشوری بهره برداری می شود.

حسنوند افزود:دهها طرح بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان اندیمشک در حال اجراست که تعداد زیادی از این طرح ها در حوزه الوار گرمسیری می باشد.

وی گفت:برای کمک به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان نیز پیگیری جدی شده و اعتباراتی برای رفع مشکلات آنها اختصاص داده می شود.

نماینده مردم اندیمشک خاطرنشان کرد:20 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری اختصاص داده شده که این اعتبار صرف حل مشکلات این روستاها خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار