تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور امور هنری استاندار خوزستان:
شهرداری در ساخت و تجهیز گالری‌ها پای کار بیاید
مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: امیدواریم شهرداری پای کار بیاید و در ساخت و تجهیز گالری‌ها همیار ارشاد، هنرمندان، انجمن هنرهای تجسمی و دیگر نهادهای هنری باشد.

رضا کیانی بیان کرد: علاوه بر نبود گالری‌ها ما در بحث سالن برگزاری کنسرت کمبود‌های فراوانی داریم که امیدواریم در چشم‌اندازی نزدیک با حمایت‌های لازم و برنامه‌ریزی بلندمدت شاهد احداث سالن‌های مجلل برای برگزاری کنسرت‌های استاندارد و با کیفیت در شان مردم اهواز و خوزستان باشیم.

وی با بیان این که ساخت و گسترش گالری‌های هنری به سود توسعه پایدار شهر و استان است اظهار کرد: خرید، فروش و نگهداری از آثار هنری اصلی گونه‌ای از سرمایه‌گذاری بلند مدت است و ما با ساخت گالری‌های هنری و توسعه آنها می‌توانیم این مکان‌ها را به کلکسیون فرهنگی شهر خود تبدیل کنیم که شهرداری در این زمینه از جمله نهادهای موثر در توسعه چنین فرهنگی است و انتظار داریم توجه جدی نسب به این مساله داشته باشد.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان تاکید کرد: برگزاری بازارهای فروش آثار هنری شرط لازم برای توسعه هنر در حوزه تجسمی است اما کافی نیست.

او با اشاره به این که برگزاری این بازارها عرصه‌ای است برای تبادل داشته‌ها و تبلور خلاقیت‌ها اظهار کرد: ما برای دستیابی به اهداف بلندمدت و نیز رشد روزافزون جایگاه هنرمندان نیاز به تداوم چنین رویدادهایی داریم و باید در جای‌جای استان و شهرها به طور مستمر به برگزاری این گونه بازارهای هنری بپردازیم.

کیانی با تاکید بر استمرار اکسپوها و بازار فروش آثار هنری خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های استان را برای توسعه بازارهای هنری و نیز ترویج فرهنگ گالری‌داری به کار خواهیم گرفت. همچنین ظرفیت‌های فراوانی در کریدور ادارات وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به نمایشگاه را دارا است. برای این کار نیاز داریم تا قدرت تعامل خود را بالا ببریم. به طور مثال می‌توانیم از ظرفیت مساجد، شرکت‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و حتی فرودگاه‌ها برای نمایش و فروش آثار هنرمندان استفاده کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار