تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل راه آهن کشور:
۱۰۷واگن به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور افزوده شد
مدیر عامل راه آهن کشور گفت: در یک بازه زمانی یک ساله از اسفند ماه سال ۹۵ تا کنون۳۴ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

محمد رجبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت رجا طی بازه زمانی اسفند ۹۵ تا اسفند امسال، مجموعا ۱۰۷ سالن به ناوگان خود اضافه کرده که ۸۰ واگن آن بازسازی و نوسازی شده و به صورت کلی طی یک سال ۳۴ واگن مسافری کاملا جدید به این ناوگان اضافه شده است.

وی افزود: مسیر جنوب شرایط آب و هوایی خاصی دارد، به همین دلیل تکنولوژی هایی همچون؛ تغییر سیستم برق در واگن های جدید تعبیه شده، تلاش شده تا در فصل بهار و تابستان ۹۷ از واگن های با تعبیه مناسب در این مسیر استفاده شود.

مدیر عامل راه آهن کشور گفت: در زمینه قطار حومه، تلاش هایی صورت گرفته تا با تامین اعتبار از سوی مسئولان خللی در زمینه توسعه این بخش ایجاد نشود.

رجبی با ابراز نگرانی هایی در خصوص تعمیر و نگهداری تجهیزاتی که در بازسازی ناوگان از آنها استفاده می شود و غالبا ارزبری نیز دارند، اضافه کرد: بیش از ۵۵ درصد قیمت تمام شده تجهیزات وابسته به ارز است؛ تغییرات قیمت ارز بر روی کمیت خدمات رسانی در این حوزه تأثیر می گذارد.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم تا حل مشکل ارزی کشور در دستور کار دولت قرار بگیرد و از این راه هزینه های مربوطه جبران شود و بتوان خدمت رسانی در زمینه افزایش تعداد واگن هایی که در سیستم موجود است، را گسترش داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار