تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مسافری راه آهن کشور:
۲۸۴ واگن فرسوده از ناوگان ریلی کشور حذف شد
معاون مسافری راه آهن کشور گفت: در سال جاری ۲۸۴ واگن فرسوده با عمر بیش از ۳۰ سال از ناوگان ریلی کشور خارج شد.

میر حسن موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش زمان تأخیر در حرکت قطارها در شبکه ریلی کشور اظهار کرد: در سال جاری شاخص تأخیر حرکت قطار ها از مبدأ و همچنین تأخیر حرکت از مبدأ تا مقصد بهبود یافته و در همین راستا میزان تاخیر در این دو شاخصه به زیر ۳۰ ثانیه رسیده است.

معاون مسافری راه آهن کشور تصریح کرد: در بخش ارتقای کیفیت در حوزه ناوگان و خدمات ایستگاهی، فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است.

موسوی با اشاره به خروج واگن های فرسوده از شبکه ریلی کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی در راستای بهبود خدمات رسانی به مسافران ادامه داد: سال گذشته در بخش ناوگان ۳۵۰ واگن با عمر بیش از ۴۵ سال از رده خارج شد و در سال جاری نیز ۲۸۴ واگن با عمر بیش از ۳۰ سال که بازسازی نشده بودند، متوقف شدند.

وی بیان کرد: در بخش خدمات ایستگاهی در طول مسیرها نسبت به احداث نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و همچنین در برخی از مسیر های پرتقاضا نسبت به تجهیز سکوها به پله برقی، رمپ و آسانسور اقدام  و این امکانات در ایام نوروز ۹۷ در اختیار مسافران قرار داده می شود.

معاون مسافری راه آهن کشور در پایان یادآور شد: پیش فروش بلیط های راه آهن از ۱۶ بهمن ماه سال جاری آغاز شده و این روند ادامه دارد؛ مسافران می توانند از طریق اینترنت و یا مراجعه حضوری به مراکز مجاز فروش بلیط نسبت به تهیه بلیط خود در مسیرهای مورد نظر اقدام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار