تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پارلمانی رئیس جمهوری :
حل مشکلات موجود کشور با تاسی به شهدا امکان پذیر است
حل مشکلات موجود کشور با تاسی به شهدا امکان پذیر استمعاون پارلمانی رئیس جمهوری با تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : شهدا درس مقاومت فداکاری و ایثار را به همه ما آموختند و حل مشکلات کنونی کشور با تاسی و ادامه راه شهدا امکان پذیر است.

حسینعلی امیری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید و زیارت مزار شهدای گمنام شلمچه اظهار کرد: شهدا به ما یاد دادند که در سخت ترین مشکلات می توان با اتحاد و همبستگی و تفکر و تعقل ،تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی بابیان اینکه جوانان و آحاد جامعه ما نیازمند راه و فرهنگ شهادت و شهدا هستند بیان کرد: صرف نظر از تعلقات قومی، حزبی و جناحی ، حداقل وظیفه دینی و اخلاقی همه ما تکریم و تعظیم مقام شهدا است.

وی گفت : اگر ایثار و جان فشانی شهدا نبود نمی توانستیم از سرزمین خود دفاع کنیم ولی شهدا با ایثار جان و خون خود مقابل صدام و جبهه استکبار در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی هم صدا شده و توانستند صدام و حامیان آنها را به زباله تاریخ بریزند.

امیری افزود: دراین جنگ نابرابر یک وجب از خاک ما جدا نشد و دشمنان از رسیدن به اهداف شوم خود که تجزیه ایران اسلامی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود ناکام ماندند.

* راویان دفاع مقدس زوایای پنهان جنگ تحمیلی را به نسل های جدید منتقل کنند

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان ضرورت تبیین زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس گفت: راویان دفاع مقدس باید نکات و زوایای پنهان دفاع مقدس را به نسل های جوان که دوران جنگ و انقلاب را درک نکرده اند انتقال دهند تا فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شود .

وی امنیت و آرامش پایدار کشور را مدیون خون شهدا و جانفشانی آنها ذکر کرد و افزود : شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند .

* راهیان نور گنجینه تمام نشدنی کشور 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تجلیل از حرکت فرهنگی راهیان نور به یادمان ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گفت: راهیان نور گنجینه تمام نشدنی فرهنگی کشور است که باید از این ظرفیت فرهنگی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسلهای آینده استفاده کرد.

وی حرکت راهیان نور را حرکتی مقدس، ماندگار و راهگشا بیان کرد و افزود : دولت همه توان خود را برای همراهی و پشتیبانی از کاروان های راهیان نور به کار خواهد بست و همه دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های خود برای حمایت و پشتیبانی کاروان های راهیان نور به کار گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری صبح شنبه از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خوزستان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی و سیاسی استان قرار گرفت.

امیری در سفر به مناطق یادمانی هشت سال دفاع مقدس خوزستان ، با شماری ازاعضای کاروان های راهیان نور که از مناطق مختلف کشور به مناطق یادمانی خوزستان سفر کرده اند ، دیدار و گفت وگو کرد و با چند تن از آنها عکس سلفی گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار