تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
بی‌آبی روستاهای آبادان با احداث ۲ تصفیه‌خانه حل می‌شود
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل بی آبی ۱۷ روستای این شهرستان با احداث دو تصفیه خانه خبر داد.

جلیل مختار عصر روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که در محل گلزار شهدای این شهر برگزار شد، عنوان کرد: سال ۹۶ به دلیل ورود موضوعات مهم و چالشی، سال پر افت و خیزی برای مجلس شورای اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه پیگیری های خوبی در زمینه رفع کمبود نیروی معلم از طریق جذب نیروی حق التدریسی در شهرهای آبادان و اروند کنار انجام گرفت، در بخش پرداخت حقوق و عیدی معلمان نیز در طی ۲۰ روز گذشته اقداماتی مناسبی انجام شد.

مختار گفت: در بحث بهداشت و درمان نیز با پیگیری های انجام شده، می توان به نوعی گفت که تقریبا تمام خانه های بهداشت شهرستان واقع در مناطق روستایی، بهسازی و تجهیز شدند. تجهیز برخی درمانگاه ها نیز انجام گرفت؛ به دنبال این هستیم تا خدمات رسانی در این مراکز را به شکل شبانه روزی در آوریم.

وی با اشاره تکمیل و بهره برداری از فاز نخست بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت زینب کبری(س) شهر اروندکنار، پس از گذشت بیش از ۲۳ سال، افزود: پیگیر موضوعاتی همچون تکمیل و بهره برداری فاز دوم این بیمارستان و به کارگیری پزشکان متخصص در این مجموعه هستیم.

مختار اظهار کرد: نمایندگان آبادان در بحث کمیت آب نیز ورود کرده و در سال آینده نیز موضوعاتی همچون؛ کیفیت آب، آن هم بر اساس تفاهمنامه هایی که برآیند جلسات مختلف است، دنبال خواهد شد. در این زمان برای ۱۷ روستا که با مشکل کمبود آب مواجه هستند و با تانکر به آنها آبرسانی می شود نیز، دو تصفیه خانه یکی در منطقه ثوامر و دیگری در دهستان نصار احداث خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با افزایش حداقل ۱۰ هزار متر مکعب آب به بخش روستایی توانستیم وضعیت نابسامان آب شرب در منطقه را بهبود ببخشیم و در سال آینده نیز بر اساس یک تفاهمنامه جدید که در هفته گذشته منعقد شده، پروژه نصب آب شیرین کن ها را در دستور کار قرار گرفت. در فاز نخست این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین به مجموعه آب شرب منطقه افزوده می شود.

مختار گفت: همچنین تفاهمنامه ای برای تامین و تخصیص ۳۵ متر مکعب آب برای اروند کنار، دو هزار و ۵۰۰ مترمعکب برای چوئبده و ۱۴ هزار متر مکعب در آبادان و در هفته گذشته منعقد شده که در اردیبهشت ماه سال آینده بحث مناقصاتشان به انجام می رسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه تعویض برخی خطوط لوله شبکه آب که مردم را با مشکل گل آلوده بودن و افت فشار مواجه کرده بود، با عقد چهار قرارداد به انجام رسید، مناقصات این پروژه انجام و پیمانکار مربوطه مشخص شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین از انعقاد سه تفاهم نامه در راستای بهبود شبکه فاضلاب شهری این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه دو پیمانکار فعالیت خود ر با تجهیز کارگاه آغاز کرده اند؛ در اردیبهشت ماه سال آینده نیز سومین تفاهم نامه در این خصوص منعقد می شود.

وی افزود: با پیگیری های که سال گذشته انجام گرفت، فعالیت احداث فاز دوم پالایشگاه آبادان نیز در قالب طرح تثبیت ظرفیت تولید و بهینه سازی پالایشگاه آغاز شد؛ به طور تقریبی فعالیت زیربنایی و فندانسیون ساختمان این مجموعه به اتمام رسیده است.

مختار اظهار کرد: به منظور جلوگیری از وارد شدن آب شور دریا به رودخانه بهمنشیر نیز با پیگیری های انجام شد، عملیات احداث سد در بالا دست این رودخانه از جمله این فعالیت ها است؛ این طرح در مدت زمان پنج سال اجرایی می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار