تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۲۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی عملکرد نفت آبادان در سال 96
اوضاع سینوسی نفت آبادان در لیگ برتر/ تلاش برزیل ایران برای حضور در کمرکش جدول
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در سال 96 نتایج متوسط و نسبتا خوبی را کسب کرد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ابتدای سال ۹۶ موفق شد با کسب ۳۳ امتیاز در رده دوازدهم فصل گذشته قرار گرفت تا فیروز کریمی موفق شود این تیم را در اولین فصل صعود به لیگ برتر در این مقطع در لیگ حفظ کند.

اما آغاز فعالیت باشگاه نفت برای حضور در لیگ هفدهم از اواخر بهار 96 آغاز شد و این تیم در گام اول فراز کمالوند را که به گفته خودش خود را فرزند آبادان می‌داند به‌عنوان سرمربی منصوب کرد.

با آغاز فصل نقل و انتقالات نفراتی همچون حکیم نصاری، علیرضا نورمحمدی، بهادر عبدی  و امیر زلیکانی از نفت آبادان جدا شدند و مرتضی اسدی، داود نوشی صوفیانی، آگوستو سزار، لوسیانو پریرا، مگنو باتیستا، کرار جاسم، مسعود ابراهیم زاده و محمدامین درویشی جذب این تیم شدند.

تیم نسبتا گرانی که کمالوند در ابتدای فصل جاری بست، شاید تا حدود زیادی با رویاهای مردم آبادان جور در می‌آمد و به آن‌ها حس خوبی می‌داد، به‌ویژه این‌که رنگ و بوی برزیل هم به‌دلیل حضور سه برزیلی و هم به دلیل حضور بازیکنان تکنیکی در این تیم از صنعت نفت به چشم می‌خورد.

از سویی کمالوند نیز اگرچه در سال‌های اخیر مقام شاخصی در لیگ برتر به‌دست نیاورده بود اما همیشه تیم‌های مدعی و باشخصیتی را روانه مسابقات کرده و در آبادان هم به‌دنبال انجام کارهای بزرگ بود.

بازی خوب نفت در اولین گام در لیگ هفدهم و پیروزی برابر استقلال تهران در آبادان، مردم این شهر را به رقم زدن یک فصل رویایی امیدوار کرد اما طولی نکشید که نتایج نوسانی نفت در فصل جاری آغاز شد، تا جایی که این تیم حتی نتوانست به سه برد پیاپی دست پیدا کند و در نیم فصل اول نتایجی کاملا سینوسی گرفت.

طلایی پوشان آبادان در بسیاری از بازی‌ها چشم‌نواز بازی می‌کردند اما اقتدار لازم را برای پیروزی در اغلب بازی‌ها نداشتند و همواره در میانه جدول بودند. در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل دوم نیز نفت طالب ریکانی، سوشا مکانی، سعید لطفیو حامد پاکدل را جذب کرد و پای به بازی‌های نیم‌فصل دوم گذاشت به این امید که بتواند با رسیدن به ثبات، به رتبه‌های بالای جدول رسیده و به دنبال تعبیر رویای کسب سهمیه آسیایی باشد.

پیروزی و ناکامی‌های یکی درمیان نفت از همان هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل دوم آغاز شد و این تیم باز هم نتوانست اقتدار لازم را در لیگ ارائه دهد. مصاحبه‌های تند کمالوند علیه وضعیت نامطلوب مدیریت و مجموعه باشگاه نفت نیز روز به روز حواشی اطراف این تیم را افزایش داد اما کمالوند با نیم‌نگاهی به جام حذفی، شانس آسیایی شدن را در حذفی نیز جست‌وجو می‌کرد.

پیروزی برابر پرسپولیس در آزادی در یک چهارم نهایی جام حذفی باعث شد نفتی‌ها حریف استقلال در نیمه‌نهایی شوند، جایی که خیلی‌ها امیدوار بودند برزیلی‌های آبادان استقلال را در خانه خود شکست دهند اما این اتفاق نیفتاد و نهایتا با شکست برابر استقلال، این شانس نیز از کف آبادانی‌ًها رفت.

به‌هرحال اگر جاه‌طلبانه بررسی کنیم، سال 96 سال خوبی برای نفت نبود زیرا نتوانست خود را در قامت یک مدعی کسب سهمیه نشان دهد، اما اگر وضعیت این تیم را با توجه به تاریخچه حضور این تیم در لیگ برتر بررسی کنیم، کمالوند توانسته عملکرد موفق‌تری را نسبت به ادوار گذشته حضور نفت در لیگ برتر ارائه دهد.

نفت آبادان تا پایان هفته بیست‌وپنجم لیگ هفدهم با 33 امتیاز در رده هشتم جدول است و هر چند که روی کاغذ شانس کسب سهمیه را دارد اما تحقق این مهم بسیار دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. باید دید  فصل آینده با تبعیت از مثل معروف "تا سه نشه بازی نشه" فصل رستگاری برزیل ایران در لیگ برتر خواهد بود یا خیر.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار