تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره بستنی در ملاثانی برگزار شد
دومین جشنواره بستنی در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی در 30کیلومتری شمال کلانشهر اهواز یکشنبه شب با حضور گردشگران، جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون و مردم این منطقه در بوستان سه هکتاری واقع در ورودی این شهر برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره که در تقویم مناسبت های فرهنگی این شهرستان هر سال در پنجم فروردین گنجانده شده شناساندن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی این منطقه و محصول بستنی که سابقه 80 ساله در این منطقه دارد عنوان شده است.

شهردار ملاثانی در حاشیه این جشنواره گفت: بستنی این شهر به لحاظ کیفیت ، طعم و مزه در خوزستان از معروفیت خاصی برخوردار است و کمتر گردشگری است که با گذر از این شهر از بستنی استفاده نکند.

محمد حمیدی با اشاره به اینکه روزانه پنج تن شیر تازه گاومیش برای عمل آوری بستنی در این شهر به مصرف می رسد افزود: در فرآیند عمل آوری بستی این شهر بیش از 700 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و امکان گسترش این صنعت بومی وجود دارد.

به گفته وی شیرگاومیش در این منطقه تولید می شود و شکر مورد نیاز این فرآورده لبنی (بستنی) از کشت و صنعت نیشکر دهخدا تامین می شود بنابراین این فراورده کاملا بومی و ایرانی است.
فرماندار باوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مدتها پیش برای برگزاری جشنواره بستنی اطلاع رسانی شده بود و امسال استقبال خوبی از این جشنواره شد.

حیدر کاظمی افزود: جشنواره بستنی در ملاثانی فرصتی مغتنم برای شناساندن محصولات و فرآورده های تولیدی این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه اقدام هایی برای برند سازی بستنی ملاثانی برای عرضه در کل کشور در حال انجام است گفت: سرمایه گذاری در صنعتی کردن بستنی منطقه با هدف اشتغال مولد در این منطقه از اولویت کاری مدیریت این شهرستان است.

فرماندار باوی افزود: هم اکنون بخش مهمی از اشتغال جوانان و کارگران این منطقه در فرآیند عمل آوری شیر و بستنی متمرکز شده و می توان ظرفیت اشتغال را با تولید بیشتر از 700فرصت شغلی کنونی به بیش از یک هزار نفر رساند.

پذیرایی، اجرای موسیقی سنتی (عربی) تئاتر و سخنرانی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره از بخش های این برنامه فرهنگی بود ضمن آنکه غرفه هایی برای توزیع رایگان بستنی بین شهروندان و گردشگران و مجموعه نمایشگاهی از صنایع دستی منطقه نیز برپا شده بود.

حدود هفت هزار نفر در جشنواره بستنی ملاثانی شرکت کردند که 70درصد آنان گردشگرانی از خوزستان و سایر نقاط کشور بودند.

شهر ملاثانی در مسیر جاده اصلی اهواز - شوشتر واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار