تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۶۲۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تمدید شد
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۲۰ میلیون ایرانی واجد شرایط هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند.

سیف الله ابوترابی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل ثبت احوال کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی از سال ۹۱ در کشور آغاز شده است، گفت: از این سال تاکنون ۴۲ میلیون نفر در کشور برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳۸ میلیون نفر هم کارت هوشمند ملی صادر شده است، بیان کرد: هنوز بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از واجدین شرایط برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام نکردند.

وی با اشاره به اینکه پایان سال جاری صدور کارت هوشمند ملی هم در کشور به اتمام می رسد، اظهارداشت: سازمان ثبت احوال امکان صدور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت هوشمند را در طول یک ماه دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از راه اندازی ۴۰۰ ایستگاه سیار برای افراد سالخورده و کسانی که دارای محدودیت حرکتی هستند، خبر داد و گفت: این تعداد ایستگاه امسال به ۸۰۰ ایستگاه افزایش پیدا می کند.

ابوترابی ادامه داد: امکان صدور کارت ملی هوشمند در ۲ هزار و ۲۰۰ نقطه وجود دارد و هم اکنون در ۱۲ هزار ایستگاه کاری با ۱۴ هزار کاربر در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت و احوال امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند وجود دارد.

اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تمدید شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور همچنین از تمدید کارت‌های ملی قدیمی خبر داد و گفت: این تمدید اعتبار بر اساس مصوب هیات وزیران و برای پاسخگویی به شهروندان است.

سیف‌الله ابوترابی در این باره اظهار کرد: باتوجه به اینکه اعتبار کارت‌های ملی ماقبل سال ۹۶ به اتمام رسیده بود، برای حل مشکلات مردم و پاسخگویی به آنها، اعتبار این کارت‌ها تمدید شد.

وی ادامه داد: براساس مصوب هیات وزیران، اعتبار کارت‌های ملی ماقبل سال ۹۶، تا پایان سال ۹۷ تمدید شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار