تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰درصد آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه هفتاد درصد آسیب‌های اجتماعی در اثر مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود از اصلاح قوانین کار، بیمه‌ها و بانک‌ها به عنوان اقدامی موثر در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی یاد کرد.

احمد بیگدلی با اشاره به اقدام موثر در جهت تحقق شعار سال 97 گفت: اگر بخواهیم به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی جامه عمل بپوشانیم و مشکلات اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری را برطرف کنیم باید از طریق اتحاد بین مسئولان در این مسیر گامی موثر برداریم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برخی قوانین حوزه اجتماعی نیاز به بازنگری دارند ادامه داد: تعدادی از قوانین که دارای نقص بوده و موانعی را در مسیر تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌کنند همچون بیمه‌ها به ویژه تامین اجتماعی، بانک‌ها، قانون کار و مالیات باید به گونه‌ای اصلاح شوند که روند فعالیت تولیدکنندگان را تسریع و تسهیل بخشند.

حمایت از کالای ایرانی از طریق برخورد جدی با قاچاقچیان کالا

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا از دیگراقداماتی است که باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد، بنابراین لازم است که با قاچاقچیان کالا به طور جدی‌تر برخورد شود.

بیگدلی یادآورشد: افزایش کیفیت کالا نیز از موارد ضروری است که تولیدکنندگان داخلی باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند که این امر نیز در گروی حمایت مالی مسئولان اجرایی است.

رفع موانع تولید اتحاد سران قوا را می‌طلبد

وی بیان کرد: البته رفع موانع تولید اتحاد سران قوای سه‌گانه را می‌طلبد که با برنامه‌ریزی منسجم هر کدام سهم خود را به خوبی ادا کنند و از طریق هدف‌گذاری بتوانند در پایان شش ماهه اول سال گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند که بیانگر موفقیت آنها در جهت حمایت از کالای ایرانی باشد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز برطرف خواهد شد، چرا که عامل اصلی ایجاد آنها مشکلات اقتصادی است.

وی با یادآوری اینکه 70 درصد آسیب‌های اجتماعی در اثر بیکاری ایجاد می‌شود تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی اعم از طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد به دلیل بیکاری جوانان ایجاد می‌شود که معضل کنونی کشور است، بنابراین اگر مسئولان همت کنند و با تامین منابع از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند، قطعا مشکل بیکاری رفع شده و در پی آن آسیب‌های اجتماعی هم به حداقل می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از ارائه آمارهای غیرواقعی از سوی مسئولان در مورد فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن اظهار کرد: ارائه آمارهای واقعی از مشکلات کنونی اقتصادی و اجتماعی یکی دیگر از راهکارهای کاهش آسیب‌های ناشی از این معضلات از طریق برنامه‌ریزی و سیاستگذاری صحیح توسط نهادهای مربوطه خواهد بود.

توجه به انتظارات مصرف‌کنندگان باید در اولویت دستورکار صاحبان کالا قرار گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بیان اقداماتی که برای افزایش موفقیت در عرضه کالای ایرانی باید در اولویت دستورکار تولیدکنندگان داخلی قرار بگیرد تصریح کرد: برای موفقیت در عرضه بیشتر کالای ایرانی در بازار داخلی باید خواسته‌های مصرف‌کنندگان از سوی صاحبان کالا برآورده شود که این امر نیز مستلزم سرمایه‌گذاری است و تا زمانی که در این جهت اقدامی اساسی صورت نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که مردم تنها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقدام به خرید کالای ایرانی کنند.
:
:
:
آخرین اخبار