تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۶۳۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی باغ‎ویلاهای دزفول به عنوان ظرفیت اقامتی در دستور کار
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از ظرفیت‎های فرهنگی و تاریخی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول بازدید کرد.

حجت‎الله آریایی‎نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در سفر یک روزه خود به دزفول از ظرفیت‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی وحوزه گردشگری این شهرستان بازدید کرد.

او افزود: حمام کرناسیون، خانه سوزنگر و سفره هفت‎سین برپا شده در این محل، بافت قدیم شهرستان، باغ‎ویلاها، تعدادی از هتل‎ها و دفاتر خدمات مسافرتی و کارگاه‎های سفال از جمله مکان‎هایی بود که از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: علیرضا ایزدی در ادامه بازدیدی از صنایع دستی دزفول داشت و با جمعی از هنرمندان این حوزه آشنا شد. همچنین در بازدیدی که وی از بناها و ساباط‎های دزفول داشت صحبت‎هایی درخصوص مرمت این بناها و نیز ظرفیت‎های شهرستان به لحاظ معماری صورت گرفت. 

وی با اشاره به بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از باغ ویلاهای موجود در دزفول نیز توضیح داد: یکی از بحث‎های جدی مطرح شده در سفر آقای ایزدی به دزفول، موضوع باغ‎ویلاهایی بود که می‎توان از آن‎ها باتوجه به کمبود هتل، به عنوان ظرفیت اقامتی استفاده کرد. 

آریایی‎نیا با بیان این‎که این باغ‎ویلاها ده‎ها برابر بیشتر از هتل‎ها درحال خدمات‎دهی هستند افزود: بیش از هزار باغ‎ویلا در دزفول وجود دارند که از این تعداد حدود صد باغ‎ویلا ساماندهی شده‎اند و هر کدام به لحاظ ظرفیت، ده نفر گنجایش دارند.

او خاطرنشان کرد: سعی داریم با حمایت‎های مدیرکل میراث فرهنگی استان، تعداد بیشتری از این باغ‎ویلاها را ساماندهی کنیم و از ظرفیت‎های رودخانه‎های شهرستان نیز برای گردشگری بهره‎برداری بیشتری کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول در ادامه با اشاره به این‎که حدود هفت‎هزار هکتار ظرفیت باغ پرتقال در دزفول وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از این ظرفیت نیز با حمایت‎های مدیرکل استفاده کنیم تا بعد از جشنواره سیر بتوانیم جشنواره‎ای را نیز تحت عنوان "جشنواره پرتقال دزفول" برگزار کنیم.

او تصریح کرد: بازدید و صحبت درخصوص بخش‎های مختلف اداره دزفول، پایان‎بخش سفر یک‎ روزه مدیرکل میراث فرهنگی استان به دزفول بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار