تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۳۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفرهای نوروزی در خوزستان افزایش یافت
استاندار خوزستان با اشاره به رتبه هفتم خوزستان در تعداد مسافران نوروزی گفت: رشد 20 درصدی تعداد ورود و خروج خودروها به خوزستان و رشد 18درصدی در اشغال تخت های هتلینگ نشان از رونق گردشگری در نوروز خوزستان دارد.

غلامرضا شریعتی شنبه در بازدید از ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش ناحیه 2 و شهرداری اهواز با ابراز امیدواری از رشد میهمانان نوروزی در سال های آینده افزود: استان خوزستان دارای بنادر بسیار، تنوع آب و هوایی به همراه چندین رودخانه است از همین رو می توانیم پذیرای میهمانان زیاد با سلایق گوناگون باشیم.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت های خوزستان یادآور شد: این استان ظرفیت های بی نظیری در بحث کشاورزی و اماکن دیدنی دارد اما بسیاری از مردم کشور از آن مطلع نیستند.

شریعتی ادامه داد: 18 اثر ملی کشور ثبت جهانی شده اند که از این تعداد سه اثر در استان خوزستان قرار دارد چرا که خوزستان خاستگاه تمدن های بسیاری بوده است از همین رو این ظرفیت ها باید شناسانده شود.

وی اظهار کرد: حدود سه هزار نفر از فرهنگیان استان خوزستان در ستادهای نوروزی مشغول به فعالیت هستند تا شرایط اسکان برای مسافران فرهنگی به خوبی فراهم شود. 

وی گفت: شهرداری نیز تلاش های بسیاری برای اسکان رایگان میهمانان نوروزی فراهم کرده است که امیدواریم این گردشگران بدون دغدغه محل اسکان به تفرج بپردازند.

استاندار تصریح کرد: یکی از وظایف ما ضمن حل مشکلات، پرهیز از بزرگ نمایی آنها است زیرا سایر استان ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند اما برای مخدوش نشدن چهره استان از بیان مکرر آنها خودداری می کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص تعطیلات زمستان و نقش آن در رونق گردشگری استان های جنوبی کشور خاطر نشان کرد: پس از اتمام تعطیلات نوروزی استانداران خوزستان، بوشهر و هرمزگان نامه ای برای تصویب طرح تعطیلات زمستانه تقدیم دولت می کنند که در صورت موافقت تاثیرات مثبتی بر شاخص اقتصادی این استان ها خواهد داشت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تا پایان روز پنجشنبه 9 فروردین 514 هزار و 966 نفر در مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان پذیرش و اسکان داده شدند.

یک هزار و 120 مدرسه در قالب 11 هزار کلاس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خوزستان آماده شده و سه هزار نیروی ستادی، اجرایی و خدماتی در ایام نوروز به مسافران نورزوی خدمت رسانی می کنند. مدارس در نظر گرفته شده شامل 750 کلاس ویژه، چهار هزار و 700 کلاس درجه یک و پنج هزار و 550 کلاس درجه دوم بوده و به امکاناتی چون حمام و یخچال، فرش، تلویزیون و اجاق گاز تجهیز شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار