تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد؛
اهدای جوایز ارزنده در جشنواره سفور/ توزیع ۴۰۰‎هزار بروشور و نقشه گردشگری در نوروز 97
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان گفت: براساس توافقی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با شرکت تجارت الکترونیک تاپ (تجارت الکترونیک پارسیان) داشت، به منظور تشویق هموطنان به افزایش تردد در ایام نوروز و معرفی ظرفیت‎های گردشگری، جشنواره خرید سفور با عیدانه‎های تاپ در نوروز ۹۷ در سراسر کشور برپا بوده است.

علیرضا ایزدی با اشاره به اجرای برنامه‎های فرهنگی نوروزگاه براساس سنن و رسوم هر شهر گفت: نوروزگاه‌ها برنامه‌هایی فرهنگی هستند که با برنامه‎ریزی، تدوین و ارائه ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‎ها خاص ایام نوروز به منظور معرفی آداب، رسوم، سنن، آیین، فرهنگ و خرده‎فرهنگ اعم از زندگی عشایری، غذا، موسیقی سنتی، مراسم آیینی و غیره برگزار می‎شوند.

وی افزود: براین اساس در نوروز امسال برگزاری نوروزگاه‌های مختلف را در سطح شهرستان‎های استان برنامه‎ریزی کردیم که تلاش شد تا با یک برنامه‎ریزی منسجم، آداب، رسوم مردم کهن دیار خوزستان را در قالب نورزگاه‎ها معرفی کنیم که خوشبختانه دراین امر موفق بودیم و استقبال چشمگیری از این برنامه در شهرستان‎های مختلف تا به امروز به عمل آمده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان دربخش دیگری از صحبت‎های خود خاطرنشان کرد: براساس توافقی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با شرکت تجارت الکترونیک تاپ (تجارت الکترونیک پارسیان) داشت، تبلیغات میدانی جشنواره خرید سفور در کنار شرکت، شهرداری و دیگر سازمان‎ها انجام داده‎ایم و در پایان تعطیلات نوروز به هفت نفر از پذیرندگان دستگاه‎های کارت‎خوان شرکت تاپ و هفت نفر از دارندگان کارت‎های عضو شتاب که تراکنش‎های خرید خدمات و کالای خود را از طریق دستگاه‎های شرکت تاپ انجام داده باشند به قید قرعه ۵۰‎ میلیون تومان در قالب سکه بهار آزادی اهدا می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به جشنواره رالی‎تور نیز افزود: تعداد بسیار زیادی از سفرهای نوروزی که خانواده‎ها برنامه‎ریزی می‎کنند در قالب استفاده از خودروهای شخصی اتفاق می‎افتد که در پایان هفت کمک هزینه خرید خودرو به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال برای آن‎ها درنظر گرفته شده است.

او عنوان کرد: همچنین سعی شده امسال روی استراحتگاه‎های بین‎راهی عشایری در قالب سیاه‎چادرهای اقوام استان تمرکز کنیم که راه‎اندازی حدود 10 استراحت‎گاه برنامه‎ریزی شد که هم محل استراحت باشند و هم فرهنگ اقوام استان را معرفی کنند.

ایزدی ادامه داد: علاوه بر غرفه‎های صنایع دستی پراکنده‎ای که خارج از بازارچه‎های برپا شده فعالیت می‎کنند، حدود ۲۰ بازارچه صنایع دستی را در شهرستان‎های مختلف برپا کردیم که تولیدات، محصولات و هنرهای سنتی استان را به مسافران نوروزی ارائه می‎کنند.

او گفت: را‌ه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری و قطار گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 در استان خوزستان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: ۴۰۰ هزار نقشه گردشگری و بروشور معرفی شهرستان‎ها را به چاپ رساندیم که از طریق مراکز مختلف، توزیع و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در سه پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه، سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر و محوطه باستانی شوش نیز برنامه‎های بسیار خوبی برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است که در قالب معرفی آیین‎ها، غرفه‎های صنایع دستی، موسیقی و غیره درحال ارائه به گرشگران و مهمانان نوروزی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار