تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش باید تمام مطالبات سال ۹۶ فرهنگیان را تا پایان فروردین ماه تسویه کند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است آموزش و پرورش باید تمام مطالبات سال ۹۶ معلمان را در فرودین ماه تسویه کند در غیر این صورت در طول سال درگیر مسائل مالی خواهد ماند.

سیدحمایت میرزاده با اشاره به عدم پرداخت حقوق 6 ماه دوم سال گذشته معلمان خرید خدماتی و ساعت حق‌التدریسِ معلمان شاغل، گفت: متاسفانه سال 96 پرداخت مطالبات فرهنگیان در بدترین شرایط انجام شد چراکه علاوه بر حقوق معلمان خدمات خرید،  دستمزد حق‌التدریسی‌ها، حق‌الزحمه و مطالبات قانونی آن‌ها در بسیاری موارد دیگر نیز پرداخت نشده و این موضوع نارضایتی فرهنگیان را به دنبال داشته است.

کمیسیون آموزش مجلس پیگیر عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ادامه این شرایط بیش از این به کیفیت آموزشی لطمه زده و مشکلات آموزش و پرورش را دو چندان خواهد کرد، ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این مهم را در نخستین جلسات سال جدید با دعوت از وزیر پیگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش در حالی اقدام به خرید خدمات آموزشی می‌کنند که معلمان آن‌ها 6 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند لذا باید استدلال آن‌ها را برای چنین اقداماتی جویا شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش باید مطالبات سال 96 فرهنگیان را در فروردین ماه تسویه کند؛ در غیر این صورت در طول سال جاری درگیر این مسائل بوده و پرداختن به آموزش به‌عنوان وظیفه اصلی آن‌ها به حاشیه خواهد رفت.

تلقی اشتباه از نحوه پرداخت حقوق حق‌التدریسان از خزانه

میرزاده با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی این وزارتخانه به خودش و بخشی دیگر به خزانه مربوط می‌شود، توضیح داد: در بخشی که به خود آموزش و پرورش مربوط می‌شود آن‌ها باید تمامی مطالبات فرهنگیان را به صورت ماهانه پیگیری و خزانه را توجیح کنند چراکه خزانه‌دارها گمان می‌کنند حق‌التدریس همان اضافه کار معلمان است در حالی که تمامی حقوق آن‌ها را شامل می‌شود، درواقع عدم پیگیری ماهانه این حقوق سبب شده چنین رویکردی برای مسئولان خزانه داری کشور ایجاد شود.

کسری بودجه آموزش و پرورش باعث تلنبار شدن بدهی‌ها می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهارکرد: از لحظه نخست تصویب بودجه آموزش و پرورش، کسری بودجه آن نیز مشخص است؛ مثلا برای سال 96 حدود 10هزارمیلیارد تومان بودجه علاوه بر آنچه مصوب شده بود برای صفر کردن بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان لازم بود اما عدم پرداخت این وزارتخانه را در سال‌های بعد و بعدی نیز دچار مشکل می‌کند و به همین دلیل است که مطالبات حق‌‌التدریس‌ها و خرید خدماتی‌ها و.... به درستی پرداخت نمی‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار