تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۶۳۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باد و باران به مزارع گندم دزفول خسارت زد
باد و باران جمعه شب موجب خوابیدگی مزارع گندم و خسارت به بخش کشاورزی شهرستان دزفول شد.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول روز شنبه گفت:با وجود هشدارهای هواشناسی و توصیه هواشناسی مبنی بر آبیاری نکردن مزارع گندم ، برخی کشاورزان به هشدارها توجه نکرده و اقدام به آبیاری مزارع کردند که این امر موجب خسارت به مزارع شده است.

علی کرمی میزان بارندگی در سطح شهر دزفول در 24 ساعت گذشته را 16 میلیمتر ، سردشت 20 میلیمتر،اندیمشک 21 میلیمتر ، شوش 34،5 میلیمتر و اداره هواشناسی صفی آباد 14،8 میلیمتر عنوان کرد.

وی افزود:از ابتدای سال زراعی ( مهرماه 1396 ) تاکنون 179،2 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده است که این میزان در سال گذشته 156،1 میلیمتر بوده است و افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول اضافه کرد:با وجود افزایش بارندگی نسبت به سال قبل به علت کاهش تعداد بارندگی و فاصله بین بارندگی ها در شهرستان دزفول وضعیت خشکسالی ادامه دارد.

کرمی دمای کنونی شهر دزفول را 23 درجه اعلام کرد و گفت:دمای دزفول نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش داشته است ضمن اینکه رطوبت هوا در دزفول در حال حاضر 74 درصد می باشد .

وی حداکثر و حداقل دمای دزفول را به ترتیب 30 و 17 درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: سامانه بارشی طی ساعات آینده از منطقه خارج می شود و روز چهارشنبه دوباره وارد منطقه خواهد شد.

سیدمهدی چلوی بخشدار چغامیش دزفول نیز به ایرنا گفت:در پی بارش باران و وزش باد در شهرستان دزفول مزارع گندم بخش چغامیش دچار خوابیدگی و خسارت شده است.

علی کرمی معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:کارشناسان کشاورزی در مناطق 9 گانه دزفول در حال بررسی خسارت وارده به مزارع گندم هستند.

علاوه بر 17 هزار هکتار مزارع دیم دزفول که بر اثر خشکسالی تا 100 درصد خسارت دیده اند 30 هزار هکتار نیز گندم آبی در دزفول کشت شده است. 
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
گندم من گندم پس کاله برج ده کاشته شده الان خم شده آیا به حالت اولیه بر میگردهدرضمن قبل از باد و باران ۱۲ روز قبل بهش آب دادم.
:
:
:
آخرین اخبار