تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۳۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح مجلس برای جبران کسری و کمبود بودجه آموزش و پرورش
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به حضور نداشتن نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در جلسه بررسی طرح نمایندگان برای جبران کسری و کمبود بودجه این وزارتخانه اشاره کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن گزارشی درخصوص طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست علنی این هفته ، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان بررسی طرح از حد قانونی خود گذشته است، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان طراح درخواست ورود این طرح به صحن علنی مجلس را داشتند که هیأت رئیسه مجلس با این درخواست موافقت کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رد طرح مذکور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، عنوان کرد: متأسفانه در زمان بررسی طرح نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در جلسه حضور نداشتند و طرح در نبود متولیان اصلی آن رد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه حوزه آموزش و پرورش هر ساله با بحران بودجه‌ای مواجه بوده لذا لازم است تحولی مهم در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد، افزود: این طرح می‌کوشد کسری و کمبود بودجه آموزش و پرورش را به روش‌های مختلف جبران کند.

بائوج لاهوتی با تأکید بر ایجاد تحولی بنیادین در نظام بودجه‌ریزی آموزش و پرورش، ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش باید به دو قسم بودجه جاری و بودجه برنامه‌ای تقسیم شود تا این وزارتخانه بتواند اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق کند.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش اظهار یادآور شد: این طرح با تأمین منابع درآمدی نظیر محل سود شرکت‌ها یا صدور مجوز برای فروش برخی از اموال آموزش و پرورش و نهادهای دولتی، تلاش می‌کند بودجه‌ای مناسب برای این وزارتخانه ایجاد و مهیا کند.
:
:
:
آخرین اخبار