تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۳۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درگذشت ۲ زائر و بازداشت ۵۰۰ دارنده ویزای جعلی
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: 90 هزار زائر نوروز امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و 500 نفر نیز با ویزای جعلی قصد سفر به عتبات را داشتند که دستگیر شدند.

مرتضی آقایی با اشاره به عزیمت تعداد زیادی زائر نوروزی به عتبات گفت: 90 هزار زائر طی نوروز امسال به عتبات عالیات اعزام شدند که سفر 45 درصد آنها با هواپیما بوده است. ضمن اینکه 55 درصد سفرها هم زمینی صورت گرفت.

وی افزود: با اقدامات امنیتی صورت گرفته برای تامین امنیت زائران کاروان‌های عتبات عالیات، سفرهای فوق با مشکل خاصی مواجه نشدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در طول انجام سفرهای نوروزی عتبات 2 زائر ایرانی به دلیل کهولت سن در عراق فوت کردند که پیکر یکی از آن‌ها به کشور بازگردانده شده و پیکر زائر جانباخته دیگر نیز به دلیل انجام مراحل اداری هنوز به کشور انتقال داده نشده است.

وی با اشاره به دستگیری دارندگان ویزای جعلی ورود به عراق اظهار داشت: برای تعداد قابل توجهی از زائران توسط کاروان‌های غیرمجاز ویزای جعلی صادر شده بود که این افراد در مرزهای زمینی مهران و شلمچه از طریق نیروهای امنیتی شناسایی و تحویل مقامات قضایی-انتظامی شدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در طول نوروز با ویزای جعلی قصد سفر به عتبات را داشتند در مجموع به 500 نفر می‌رسد و بخشی از این افراد که پس از عبور از مرز ایران در عراق بازداشت شده بودند، با رایزنی پلیس ایران به داخل کشور منتقل شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار